2008. október 7., kedd

Gary Chapman: Egymásra hangolva

Szóval ez az egész úgy kezdődött, mármint a párkapcsolati könyvek iránti rajongásom, hogy körülöttem az összes kapcsolat egyszer csak tönkrement. És én meg csak lestem és nem értettem. Nem értettem hol rontják el pedig szerintem lehetett volna változtatni rajta. Nem azt mondom, hogy mindegyiken, de némelyiken igen. Na már most ennek hatására begyűjtöttem egy rahedli pszichológia könyvet - ugyanis a bookline és az alexandra is a pszichológiai művek közé sorolja a párkapcsolati olvasmányokat - és neki álltam olvasni. :)

Mindjárt az elején kezembe akadt Gary Chapman egyik híres könyve az Egymásra hangolva. Ebből megtudhattam mi az az öt szeretetnyelv, amire szükség lehet egy kapcsolatban. Ugyanis az író úgy véli, hogy azért veszekszünk és azért kiabálunk a párunkkal, mert nincs tele az úgymond "szeretet tankunk" és emiatt előfordulhat rosszkedv vagy éppen depresszió is. Na de, ha sikerül felismernünk időben párunk szeretetnyelvét, akkor hamar átbillenthetjük a rosszkedvet boldogságra.

Vajon mi lehet az az öt szeretetnyelv, melyet alkalmazhatunk a párkapcsolatukban? 1. Elismerő szavak, 2. minőségi idő, 3. ajándékozás, 4. szívességek, és végül de nem utolsósorban a testi érintés. Mindegyik szeretetnyelvet bemutatja különböző példák alapján és azt hogy hogyan tudjuk felismerni a mi kapcsolatunkban.

Lehet hogy butaság, hogy ilyenekben hiszek, vagy legalábbis megpróbálok hinni benne és ez alapján szebbé tenni a kapcsolatomat, de azok alapján amiket elmesélt úgy éreztem, hogy meg lehetne próbálni, hisz veszteni valóm nincsen. Az író nem tanítani akarja a szeretet művészetét, hanem csak megmutatja, hogy tudjuk mi alkalmazni a való életben. Úgy gondolom, hogy egész jó tanácsokkal próbál minket ellátni a szerző, amit persze a kedves olvasónak nem kell feltétlenül elfogadnia.

Nagyon jó kis könyv, olvasmányos és szórakoztató. Tele van érdekes történetekkel melyet abszolúte de nem tudok az én tantárgyi pszichológiai könyvemmel összehasonlítani, amit egyébként csak ablaktámasznak használtam (nagyon utáltam, volt vagy 100 kiló és a tartalma pff azt inkább hagyjuk).

Egyébként mióta elolvastam ezt a könyvet, azóta kedves uramat is noszogatom elég sokat (talán most már képes felismerni az én szeretetnyelvemet. ) :D:D Gondolom már tele lehet a bögye ezzel a témával. :D:D

Értékelés: 10/10

0 megjegyzés: