2010. május 7., péntek

OFF: Értékelő rendszer változtatása

Úgy érzem, hogy a blognak szüksége van egy kis kozmetikázásra, (nem kell ám furmányos dolgokra gondolni) ezért elsőként szeretném megváltoztatni az értékelési rendszert. Ennek oka, hogy néha még én magam sem tudom/tudtam eldönti, hogy mikor mennyit adjak, ezért úgy döntöttem hogy megkönnyítem magam számára a pontozást. Ez nem csak nekem hanem nektek is jobb lesz, mert ti is könnyebben el tudtok majd igazodni a pontok útvesztőjében. :) Úgyhogy most a tíz pontos értékelő rendszert besöpröm az asztal alá és helyette előveszem az öt pontosat. :)

5 = "ETALON" kategória, amit bárhol bármikor csak előkapnék, hogy odalapoznék egy-egy sorához, hogy újra együtt pulzáljak a könyvvel.

4 = "csudálatos" kategória, szórakoztató, olvasmányos és ajánlható bármely kedves olvasómnak.

3 = "közepes", azaz a közepes ami tetszett is meg nem is.

2 = "lúzer" (könyv) kategória, amiben van fantázia, de még így is kritikán aluli.

1 = "übergáz" kategória, azaz ezt senkinek semmilyen formában nem fogom ajánlani, sőt magam is megpróbálok minél hamarabb megszabadulni tőle.

12 megjegyzés:

Tara Nima írta...

én is sokszor fennakadok a csillagozáson, ráadásul van, hogy eltelik két hónap, és egészen más pontszámot adnék rá. (szoktam is módosítani.) én is gondolkodtam, hogy leegyszerűsítem 5-ösre, de nekem az kevés.:D nem tudom az árnyalatokat érzékeltetni.

Andi írta...

én is ötösön értékelek, nekem ez egy kicsivel könnyebb, mint a 10-es. Abban össze-vissza kavarodom. (Mondjuk ez érzékeltethetné az életem kavargását is :-$)
Én is szoktam változtatni, de ezt hamar megteszem, ált. 1-2 napon belül.
Akkor nincs nálad csillagos ötös?
:-))
Nálam van: ezek a hibátlanok (nekem-nálam-számomra)

Nita írta...

Én is jobban boldogulok az ötös értékeléssel, és kíváncsian várjuk az új értékeléssel ellátott posztokat. :)

Christina alias Pöfivonat írta...

Nima: én már most érzem, hogy nekem ez megkönnyíti majd a pontozást, mert ez így egyértelműbb. Sajnos volt olyan, hogy azt se tudom miért adok nyolcast. :D Így viszont legalább már tudni fogom miért adok mondjuk négyest. :D Könnyebben meg tudom fogalmazni. :)

F-andi: de azért lesz csillagos ötös, ha felúlmúlja az Etalont. :D Ja és én még sose módosítottam értékelést.

Christina alias Pöfivonat írta...

Anita: ha minden igaz, akkor holnap jön az új bejegyzés az új értékelővel. :D

Amadea írta...

Az értékelés nálam is ilyen, van, hogy frissiben négycsillagos, ha pár hét múlva visszaemlékszem, már csak hármat adnék rá... Azt meg nem tudom néha eldönteni, miért lesz egy könyv 4.8 pontos, miért nem 5-ös:)
Remélem, sok Etalon lesz majd a közeljövőben:)

Andi írta...

Kriszti: akkor nagyon el tudod találni= mint egy jó tanár: ráírja a jegyet aztán már a naplóban is van.
:)
Amadea: pedig én sokszor elgondolkodtam, hogy jönnek ki az "osztályzataid". Úgy hittem, hogy van egy szempontsor és minősítesz, átlagolsz. :) De tényleg ezt gondoltam eddig ...

Joeymano írta...

"újra együtt pulzáljak a könyvvel"
Ez olyan szép kifejezés. :)
Azzal egyetértek, h ezzel kevésbé lehet érzékeltetni a finomságokat, de lehet mondjuk 4,5-öt adni majd. :) Így viszont sziklaszilárdan el kell döntened, h akkor ez egy etalon, vagy sem. Nekem nagyon nehezen menne, néha molyon sem vok biztos a pontozásomban. :) Remélem neked be fog válni. :)(nuchrocu :P)

nandras írta...

Én direkt 4 részre osztottam annó a pontozást (rossz, nem rossz, jó, kedvenc), mert több helyen hallottam, hogy ha valahol van közepes osztályzat (1-5) akkor az emberek többsége lustaságból is ezt választja (3) ahelyett, hogy eldöntené kicsit jobb valami a közepesnél vagy kicsit gyengébb.

Azóta rájöttem persze, hogy 4 kategóriába nem tudom belezsúfolni a véleményemet és megjelent sok 2,5 illetve 3,5-ös értékelés. Most így négy év után úgy látom, hogy 6 részre osztás az ideális. 1-2-2,5-3-3,5-4-ről pedig azért nem állok át 1-6-ra, mert álltalában mondjuk 3 és 3,5 között kissebbnek érzem a különbséget, mint 1 és 2 között.

Christina alias Pöfivonat írta...

Joeymano: Hát én is bízom benne, de egyet már most tudok, hogy sokkal könnyebben el tudom dönteni hányast szeretnék adni a könyvre. :)

Christina alias Pöfivonat írta...

nandras: szerintem biztos nálam is lesz majd ilyen 4,5 vagy 4,8 majd meglátjuk. Azért majd igyekszem határozottan betenni négyesre vagy ötösre, majd meglátjuk sikerül-e :)

Csenga írta...

Nekem sem a tízes sem az ötös értékeléssel nincs gondom...valahogy mindkettőbe belejöttem:-)

De ez a lúzer,meg csudálatos nagyon jó:D