2011. december 9., péntek

Lezsák Levente: Emerson & társa

"Van egy ország, Mordia, ahol sohasem süt ki a nap, ahol mindig borongós az idő, és ahol az embereknek soha sincsen jókedk. De még egy árva huncut pillanatra sem. És így megy ez már emberemlékezet óra. Egészen addig, amíg valami szörnyű dolog nem történik: IV. Burgum, Mordia királya egy reggel JOBB LÁBBAL kel fel!"

Ha Szilvamag nem
olvasta volna Lezsák Levente könyvét, akkor biztos vagyok benne, hogy jó messzire elkerültem volna. Annyira kedvcsináló, hangulatos bejegyzést írt róla, hogy muszáj volt beszerezni.

Amikor megérkezett és kinyitottam a hatalmas borítékot, meglepődtem. Meglepődtem, mert olyan vékonyka a könyv, hogy azt hittem kifújja a szél a kezemből. Az Emerson & társa röpke száznegyven oldal
, amely csodás fényes papírra van nyomtatva és gyönyörű rajzokkal van illusztrálva. A rajzokat Cserkuti Dávid készítette (Unicum reklámok, valaki?), ami tökéletesen illik a meseregényhez.


Ahhoz képest, hogy ifjúsági regény, én az első szótól az utolsóig minden sorát élveztem. Rengeteget mosolyogtam, néhol hangosan fel is nevettem a történeten. De hát ezen nem is kell meglepődni, hiszen szerethetőek a karakterek, izgalmas és humoros a történet. Na meg persze van benne minden, ami szem szájnak ingere: gonosz cselszövő, tündér, varázsló, királyok, királyfik és királylányok. Igazándiból nem tudok belekötni, de nem is akarok, ez a regény így jó ahogy van és most reménykedek, hogy nem ez az utolsó történet, ami Lezsák Levente tollából íródott.

"..Mert az tudvalévő, hogy a királyok megküzdenek a sárkányokkal, gonosz varázslókkal, elbánnak az országot fenyegető ellenséggel, de a feleségétől még a legvitézebb is úgy fél, mint a tűztől."


Olyan régen került már a kezembe élvezhető meseregény, ezért Lezsák Levente könyve igazi felüdülés volt számomra. Egy kicsit visszarepített a gyerekkoromba mikor még hittem a tündérekben, a királyokban és a fehér lovon érkező királyfiban.

Értékelés: 5/5

Mások is olvasták:
Szilvamag: ITT

3 megjegyzés:

Tara Nima írta...

nekem ez kell. imádom a szép rajzos könyveket.

Szilvamag írta...

Hát nem egy mindennapi történet az biztos.:)Úgy örülök, hogy tetszett!!!:))

Christina alias Pöfivonat írta...

Nima: szerintem nem csak neked, de a Kis Nimának is tetszene. :)

Szilvamag: mikor megláttam már tudtam, hogy tetszeni fog. :D