2012. május 29., kedd

Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája

"Borbíró Borbála a magyarországi Vámpírkutató Intézet alkalmazottja, bakancsos tudós és magánéleti szerencsétlenség, akinek a munkája a mindene – ám amikor hatalomra kerül az Emberfeletti Összefogás Pártja, az intézet az élőholtak megnövekedett politikai befolyásának köszönhetően bezárja kapuit. Mit tehet egy állástalan vámpírkutató egy olyan Magyarországon, ahol a vámpírok lassan teljes jogú állampolgárokká válnak, és ahol a háttérben köttetett szerződések különleges kiváltságokat is megadnak nekik?
Az állás, amely végül az ölébe hull, jóval több és veszélyesebb, mint amiről valaha is álmodott, és rejtélyes, új főnöke hamarosan hajmeresztő feladat elé állítja: be kell épülnie a kormány tanácsadói, az IQ vámpírok közé, hogy kiderítse, mit titkolnak emberi szövetségeseik elől. Bori nem tudja, képes lesz-e átverni Magyarország legokosabb vámpírjait úgy, hogy csupán eszére és alaposan felvágott nyelvére támaszkodhat, de a vérét, életét és emberségét megőrizze."

Ha egyszer nagy leszek, író leszek. Ezt én már el is döntöttem. De hogy mikor fogok felnőni? Ez már csak idő kérdése. 

Szeretem, amikor olyan regények közelébe kerülök, amik magyar írók tollából kerültek ki. Főleg, ha azok között lehetek, akik elsőként olvashatják el a remekművüket, amit hetekig-hónapig dédelgettek mire napvilágot láttak. Szeretem, amikor ezáltal igazi kincsre bukkanok, és igazán tehetséges emberek művéről írhatok. Nem tagadom, mindig is vonzódtam a friss írókhoz, annak ellenére, hogy félve veszem kezembe a könyvüket. És a legjobb, hogy ezt világgá is kürtölhetem azért, hogy mások is megismerjék és elolvassák.

A borítója nagyon tetszik és ami legjobb, hogy teljes mértékben képes visszaadni a regény hangulatát. Na persze a lila felirat kiverte a biztosítékot, főleg akkor, amikor a napon sikerült hagynom a könyvet és a lila szöveg majd' kiégette a retinámat. De nem baj, majd legközelebb napszemüveget veszek az olvasáshoz. Ennek ellenére mégis gyönyörű, Sánta Kíra fantasztikus munkát végzett. 

És most készüljetek fel, mert egy sor ömlengés következik, úgyhogy aki ezt nem bírja az lapozzon. Nem tehetek róla, de ez a könyv nálam csillagos ötös. Kezdjük ott, hogy kis hazánkban játszódik, amivel már levett a lábamról. És ahogy kinyitod a könyvet, egy olyan világba lépsz be, ahol emberek és vámpírok együtt élnek. Békességben. Tudnak egymásról. És Borbíró Borbála ebben a világban él és dolgozik. Meghökkentő a háttér, ami kibontakozik. Elgondolkodtató, vajon milyen lenne ténylegesen egy ilyen országban élni a mindennapjainkat. Na persze túl egyszerű lenne ez az egész, ha csak vérszívók lennének, merthogy megjelennek az alakváltók, mágusok és médiumok. És egy olyan személy, akinek kilétét most nem szeretném felfedni, az maradjon titok. Most, hogy sikerült vázolnom a helyszínt és a szereplőket, térjünk a lényegre. Gaura Ágnesnek nem csak a fantáziája a határtalan, hanem a humora is. Merthogy itt az is van, nem is kevés. Mindent összevetve szórakoztató, humoros és még meglepetéseket is tartogat, hogy még véletlenül se unatkozzon senki, miközben olvassa. 

"– Remek. Igazából azért jöttem, hogy megkérdezzem, mi van közted és Eric közt. – Hát, nem szarakodott az átvezetéssel.
– Eric? – kérdeztem értetlenül.
– Eric Bowman.
– Hogy mi van köztem és Eric Bowman közt? – kérdeztem vissza. – Hát az óceán. De más különben semmi. Szakmai kapcsolatban állunk egymással. Miért?"

Borbála személyisége közel áll hozzám, mert ahogy megismertem egy nagyon közeli ismerősöm ugrott be róla, aki életem egyik meghatározó alakja. Lehet, hogy ez is csak megerősített abban, hogy a Vámpírok múzsája elérje nálam a kedvenc kategóriát, nem tudom. De azt igen, hogy Bori nagyon kedves a szívemnek. És csak egyszóval tudnám jellemezni, mégpedig a "különccel". Na persze mit sem ér egy ilyen történet, ha nincs benne férfi. Márpedig ide az is kell és ezt meg is kapjuk Attila személyében. Persze Attila felbukkanása nem azt jelenti, hogy a regény átvált csöpögősbe, inkább csak a párbeszédben jelent különbséget. 

"Magyar nyakba magyar szemfog."

A Vámpírok múzsája egy különleges csemege kis hazánkban! Ha unod a sablonos történeteket, akkor jusson eszedbe Gaura Ágnes könyve. Különleges, humoros és szórakoztató, szerintem ennél nem is kell több.

Értékelés: 5/5***

Mások is olvasták:

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Intelligens, humoros. Minden szavát élveztem, különösen a párbeszédeket és a történelmi kalandozásokat.