2008. március 4., kedd

Guillaume Musso: Szerelem életre-halálra

Erre a könyvre AMADEA blogján találtam rá, ahol igencsak megnyerő volt az ajánlója.

Első, amit mindenféleképpen meg kell jegyeznem a műről, hogy abszolút NEM az aminek látszik
(ezt muszáj volt kiemelnem, mert szerintem sokan, ezért nem veszik meg a könyvet). Egyszerűen felfoghatatlan számomra, hogy a könyv tartalma hogyan függ össze a könyv címével és borítójával. Nem értem.

Megmondom őszintén, hogy amikor a kezembe fogtam a könyvet, valami csöpögős love storyra számítottam, de szerencsére nem így történt. Valójában az író az élet legnagyobb kérdéseit feszegeti a műben (azaz van-e élet a halál után, léteznek-e olyan emberek akiknek vannak bizonyos képességeik), és mindezt úgy, hogy egy izgalmas, fordulatos regényt hozott létre. A főhős Nathan Del Amico, akinek nyolcéves korában igencsak meghatározó esemény történt az életében, azaz megmenti élete nagy szerelmét (Malloryt) a haláltól, így halálközeli élményben van része. Későbbiekben ez az eset elfelejtődik és tovább éli az életét - mint sikeres ügyvéd - leszámítva, hogy azt a kislányt aki gyerekkorábban megmentett, már nincs mellette. Mindezek után jön képbe Godric az orvos, akiről a későbbiekben kiderül, hogy nem más, mint egy "Hírnök" és azzal a feladattal érkezett, hogy felkészítse Nathant arra a feladatra, amiért végül ő visszatért...

Amikor letettem a könyvet, csak ültem magam előtt és a messzi távolba révedtem. Egyszerre elgondolkodtató és megdöbbentő a könyv, valahogy az ember nem tud nem elgondolkodni rajta. Többször is megfordult a fejemben, hogy tényleg van-e ilyen, tényleg létezhet-e?!

Egyszerűen fantasztikus volt, ajánlom mindenkinek, mert ezt el kell olvasni. :)

Értékelés: 10/10

0 megjegyzés: