2009. március 22., vasárnap

Elmore Leonard: Glanc

Ritkán van olyan, amikor egy könyvet félbe szoktam hagyni, de most megint előfordult. Nagy reményekkel indultam neki a könyvnek, hiszen még a hátulján is fel volt tüntetve, hogy Rejtő Jenő rajongóknak ajánlott. Egy nagy frászt, ez az egész egy nagy átverés. Még szerencse, hogy az ára nem volt vészes, mert akkor sikítófrászban törtem volna ki. Borzalmas.

A Glanc egy miami zsaruról (Vincent) szól, aki betegszabadságát tölti Puerto Ricóban, miután egy drogos fickó belelőtt. Itt két dolog is történik Vincenttel: majdnem beleszeret a prosti Irisbe, valamint egy volt börtöntöltelék tartja megfigyelés alatt. Ez a fickó (Teddy Magyik) valamikor nagyon rossz fiú volt és Vincent tette hűvösre. De Teddy nem felejt, ugyanis megpróbál mindent annak érdekében, hogy kinyiffantsa a mi kis rendőrünket. Mindezek után a helyszín megváltozik és átkerülünk Atlantic Citybe, mert itt teszik hidegre Irist és Vincent meg akarja keresni a gyilkosát.

Elég sok véleményt olvastam erről a könyvről mielőtt megvásároltam volna. Mivel mindenki teljesen oda volt érte gondoltam biztos valami k**** jó könyvet fogok megvenni. Hát nem, de biztos velem van a baj, mivel én szanaszét untam magam a könyv olvasása közben. A legutolsó ehhez hasonlatos élményem a Hollókirály volt, az még talán ennél is borzalmasabb.

Iszonyat lassan vezeti fel a történetet, de talán az még nem is lenne akkora baj. De az, hogy a könyv közepén elmondja ki volt a gyilkos, hát nem is tudom, nekem ez teljesen elvette a kedvemet. Így mi marad a végére, igaz, ezt már nem tudom meg, mert letettem a könyvet és valszeg nem is fogom megtudni. De szerintem az, hogy megtudtam ki volt a tettes, az valahogy elvette azt a fajta izgalmat amit egy krimi könyvnek meg kell adnia.

Egyszer majd valamikor újra megpróbálom, talán. De egyenlőre most csak könyv támasznak fogom használni.

Értékelés: 10/2

Mások is olvasták:
Nima: Itt

Könyvesblog: Itt

2 megjegyzés:

Tara Nima írta...

nekem tetszett, de az a röhej, hogy ahhoz képest, hogy nemrég olvastam, nem tudtam volna elmondani, miről szól.:)
mély nyomot nem hagyott, de egynek jó volt.

Christina alias Pöfivonat írta...

Én csak azt a pénzt sajnálom, amit kiadtam érte. :) De hát kigondolta, hogy nekem nem fog tetszeni. :) Majd legközelebb jobban körül nézek. :)