2009. március 11., szerda

Erich Kastner: Az eltűnt miniatűr

Ifjúságom egyik kedvenc írója. Imádom Erich Kastner, de azt hiszem ezt már mondtam. :) Előző alkalommal a Három ember a hóban könyvét végeztem ki, most viszont az Eltűnt miniatűrt vettem a kezembe. Szépen lassan a többit is szeretném majd beszerezni, hátha egyszer a gyerekeim is a kezükbe veszik. Érdemes megvásárolgatni. :)

Külz papa a berlini hentesmester harmincévnyi munka után egy kis pihenésre vágyik, ezért elutazik Koppenhágába. Éppen a szálloda teraszán iszogat, amikor is megismerkedi egy csinos fiatal hölggyel történetesen Irene Tauriggal. Irene elmeséli Külz papának miért is van éppen Koppenhágába és ettől kezdve elkezdődik egy kalandos utazás, melyben szerepelnek rablópandurok, egy miniatűr és néhány rendőr is.

Amit legelsőnek megemlítenék az az, hogy a könyv fordítását maga Rejtő Jenő készítette. A mű olvasása közben néha fel is bukkant Rejtő sajátos jelleme, ami határozzottan dobott az olvasmány színvonalán.

Szeretem az író stílusát, mert érezni a sorain, hogy nem a 21. században készült. :) Nincs egy darab káromkodás sem, ami van az is leszoritkozik az "irgumburgum" szóra. Udvariasak és lovagiasak a férfiak, ami manapság már kihalt a legtöbb férfiból. Hajj bárcsak abban korban éltem volna. :) (Persze nem a pasik miatt.)

Lendületes, pörgös olvasmány, rengeteg érdekes fordulattal és csupa csupa izgalommal.

Kellemes olvasmány a kemény nehéz munkanapok után. De azt hiszem ezeket a könyveket pont ennek szánták.

Értékelés: 10/10

2 megjegyzés:

ppayter írta...

Egyik kedvenc Kästner-könyvem :) Hasonló stílusban a Három ember a hóban szintén jó tőle. Meg hát a gyerekkönyvei...

Christina alias Pöfivonat írta...

A gyerekkönyveit annyira imádtam, hogy egyszer a fejembe vettem (persze akkor voltam olyan 8-9 éves), hogy leírom kézzel magamnak, hogy meg legyenek. :D Gondolhatod leírni az összeset. Erre is csak én lehet képes. :D