2009. augusztus 23., vasárnap

Jennifer Rardin: Harapnivaló - Jaz Parks vámpírvadász

Képtelen, nevetséges és hihetetlen. Ez a három szó jellemzi a Harapnivaló című könyvet, melynek olvasását pár perccel ezelőtt fejeztem be. Gondoltam gyorsan megírom a mondanivalómat még mielőtt elfelejtem.

A főhős Jazmine Parks (röviden: Jaz) a CIA bérgyilkosa, aki jelen pillanatban egy vámpírral (Vayl) dolgozik együtt. Vajon mi lehet olyan fontos, hogy a CIA két legfontosabb emberét rakják össze? A válasz az, hogy veszélyben van a Föld. Ugyanis valami vírus félét állított össze az ellenség, amivel szeretnék elpusztítani az emberiséget. Ennek kicsit amerikai film szaga van, hisz van egy vagy két ember aki megmenti az egész világot. :D Vicces, valahogy sosem hittem az ilyen mesékben. :)

A regény egész jól indul, habár nekem valahogy mindig a Fable regények ugrottak be. Ott is van egy főhősnő aki össze-vissza kaszabolja a rosszfiúkat.
Itt is valami ilyesmi van, de az írónő pluszba hozzárakott egy-két vámpírt és néhány boszorkányt is.


Volt néhány olyan rész benne (nem akarom kifejtegetni), ami szerintem felesleges volt. Azt az energiát amit ebbe feccölt bele nyugodtan belevethette volna más részekbe, hogy még kerekebb legyen ez a történet. Értsd: néhol azt se tudtam mit történik, túl gyorsan váltott egyik helyről a másikra és voltak olyan szereplők a műben aminek sok értelmét nem láttam. Idegesített, hogy nem tudtam jobban megismerni a főshösnőt attól függetlenül, hogy egyes szám első személyben íródik a regény. Alig tudtam meg róla bármit is, azonkivül hogy van néhány titkos dolog az életében amiről nem szívesen beszél. Jó igaz, hogy van folytatása - habár én nem biztos, hogy el akarom olvasni - amiben lehet, hogy jobban megismerkedünk vele, de jobb lett volna ha kicsit többet tudunk meg. Szerintem.


Ja a legdurvább rész, amikor kifejti hogy a rosszfiú, ez a Tor-al-Degan hogyan táplálkozik. Ugyanis van ez a szörny, vagy mi fene ami lelkekkel táplálkozik, de amikor ilyen nincs a közelében, akkor a föld darabjait zabálja fel. Azt hittem lefordulok a székemről nevettemben miközben ezt olvastam. Itt egy kicsit elborult az agyam. Egy majdnem egész jó történetet egy ilyennel elbaszni, hát ez nevetséges. Pfff.


Viszont ami igazán újdonság volt a regényben, az a halott lelkek távozása volt. Igazán különleges gondolat volt az írónőtől, hogy kis fénypont formájában válik el a lélek a testtől. Ez igazán tetszett benne, ebben még látok lehetőséget, de ez a föld harapdálás kikészített teljesen. :D

Összességében érdekes regény, de érezhető az írőnő kiforratlansága, ami megnyilvánul a történet több pontján is. Kicsit még formálhatta volna ezt a történetet mielőtt kiadja, akkor talán nem tűnne annyira összecsapottnak. De maga az alapötlet nekem csillagos ötöst ér.

U.I.: Azért az érdekelne, hogy az Ulpius miért nem képes kiadni egy sorozatnak az összes kötetét. Hisz nem ez az egyetlen olyan történet aminek van folytatása, de nálunk még sincs lásd: Robert Muchamore: A kerub az újonc. Vagy esetleg túl kíváncsi lennék?

Értékelés: 10/5

Mások is olvasták:
Lobo: ITT
Amadea: ITT



5 megjegyzés:

Lobo írta...

Úgy gondolom, az Ulpius Jaz-zal és a vele együtt megjelent másik, hozzá témájában kicsit hasonlító könyvvel (Az ördög szolgálatában) kicsit előre ment magának. Előbb kellett volna jól befuttatni a vámpíros-vérfarkasos-romantikus vonalat (amit most csinálnak J.R. Ward, C. Harris, K. Cole és tsai-val) és utána nyomni ezeket a keményebb csajokat.
Elvégre kint is kb. ez volt az evolúció: Anne Rice, Anita Blake, Harris, Ward, Twilight, Jaz Parks:)

Christina alias Pöfivonat írta...

Lehet, hogy ebben van valami igazság, hiszen elég hamar kiadta ezeket a könyveket. Talán túlhamarkodott volt ez a döntés az Ulpius-tól. Habár nem változtat azon a tényen, hogy a többi könyvét nem akarom megvenni Jennifer Rardin. :)

Amadea írta...

Nekem se jött be, néha azt se tudtam, miről van szó. Arra meg kíváncsi lszek, egyáltalán kiadja-e az Ulpius a folytatását.
Az ördög szolgálatában-t asszem majdnem egyidőben vettem meg de azóta se olvastam el:S

Christina alias Pöfivonat írta...

Szerintem nem lesz több része, ebben biztos vagyok. :) Nem úgy látom mintha nagy sikere lenne ennek a könyvnek, habár fogalmam sincs hogy máshol hogy sikerült neki befutnia. :)

Unknown írta...

Most akartam elkezdeni olvasni ezt a könyvet, de így h a 2 kötet ki e adják , inkább hozzá se kezdek:/

A kis fénypont formájában megjelenö lélek nem ennek az írónak az agyszüleménye, régebben láttam már japán müvekben (mangák és animék), kb 20 éves vagy annál is régebbi darabokban, ahogy elnéztem elöszeretettel használják ezt a megjelenitést