2010. július 15., csütörtök

Tormay Cécile: Korinthoszi szerelem

Tormay Cécile nevével már többször is találkoztam a könyvesboltokban, de eddig még egy könyvét sem fogtam a kezemben. Aztán az élet úgy alakította a dolgokat, hogy most már nem egy hanem mindjárt három könyve is ott pihen a polcomon. :) Rögtön első kézből megismerhetitek a Korinthoszi szerelem című novelláskötetét, a későbbiekben pedig a Petneházy, illetve a Régi ház című regényéről is olvashattok majd, ha velem tartotok. :)

Mint ahogy említettem, a Korinthoszi szerelem egy novelláskötet, melynek központi témája az antik, ókori görög világ és a szerelem. Bevallom töredelmesen, hogy engem ez a téma már iskoláskoromban sem érdekelt annyira, mint a többi osztálytársamat, ráadásul ezt húztam az irodalom érettségin is , úgyhogy gondolhatjátok milyen jól sikerült. :) Viszont Cécile néni remekül ábrázolja a görög mitikus világot, amiben szinte mindenféle szereplőt fevonultat a rabszolgától kezdve egészen Aphrodité istennőig, sőt olvashatunk naidokról, kentaurokról és még sorolhatnám tovább is. Mindezek számomra azt mutatták, hogy az írónő otthonosan és szívesen mozgott ebben a témában. Habár elsősorban a szerelmről szólnak a történetek, mégis fontos momentuma minden egyes történetnek maga a nő és nőiesség is.

Nyilván ezek az apró kis információk azt sugallhatják az olvasónak, hogy igazán kedvemre való kis novellákat olvasgathattam, de ez ne tévesszen meg senkit sem. Igaz ami igaz, az első pár csodálatos élményt nyújtott, ám a későbbiekben rájöttem, hogy mindegyik ugyanarról szól, azaz egy reménytelen szerelemről, melynek mindig rossz lesz a vége. Ráadásul én szeretem, ha egy szerelem boldog, csodálatos és így tovább, ennek ellenére ezek a novellák egytől-egyig fájdalmasak és szomorúak.

Azon olvasóim, akik imádják az ógörög témát és a szomorú történeteket, mindenképpen ragadják a kezükbe, mert nekik egy élmény lesz majd olvasni. :)

A könyvért köszönet a Lazi kiadónak!

Értékelés: 5/3

Mások is olvasták:
Joeymano: ITT

0 megjegyzés: