2013. november 29., péntek

Jay Crownover: Rule

"Shaw Landon attól a pillanattól fogva szerelmes Rule Archerbe, hogy meglátta őt.
A lányt nem taszítják piercingjei, tetoválásai és vad természete. Noha tisztában van vele, hogy Rule nem hozzá való, szívének nem tud parancsolni.
Rule tökéletes ellentéte mindannak, amit Shaw, a tiszta lelkű orvostanhallgató képvisel.
Egy olyan fenegyereknek, mint Rule Archer, Shaw Landon egy beképzelt királykisasszony – és nem utolsó sorban halott ikertestvére ex-barátnője. A lány mások szabályai szerint él, Rule csakis a saját feje után megy. Nincs ideje a Shaw-féle jóravaló, rendes lányokra, még akkor sem, ha ő az egyetlen, aki igazán ismeri őt.
De a rövid szoknya, a túl sok pohár születésnapi koktél és a megvallott titkok egy olyan estéhez vezetnek, melyet egyikük sem tud feledni.
A párnak most azzal a nehézséggel kell szembenéznie, hogy egy olyan lány, mint Shaw és egy olyan fiú, mint Rule hogy tudnak együtt maradni anélkül, hogy tönkretennék szerelmüket, vagy ami még rosszabb… egymást."
 
Végérvényesen belehabarodtam a new adult műfajba, ezt most már bátran kijelenthetem. Igaz ami igaz, egy kicsit félve vettem a kezembe Jay Crownover regényét, mivel nem voltam benne biztos, hogy a Rule is csak egy lesz-e a sok közül, de összességében véve kellemeset csalódtam. Tény, hogy manapság egy romantikus történet nehezen tud valami újjal előrukkolni, hiszen szinte mindig egy lány és egy fiú szerelméről olvashatunk, de ha sikerül valami plusz apróságot belecsempészni amivel le lehet venni az olvasót a lábáról, akkor már nyert ügye van az írónak. Elnézve a kritikákat meglepve tapasztaltam, hogy milyen sokan szeretik a könyvet, sőt, mondhatni majdnem mindenki kiválóra értékelte, ezért úgy gondoltam érdemes tenni egy próbát. 

"Minden lány egy olyan rosszfiúra vágyik, aki csak miatta lesz jófiú, és minden fiú olyan lányt szeretne, aki csak vele rosszalkodik."

Rule tipikusan az a férfi, akiért megőrülnek a csajok (még ha nem is ismerik be). Tele van tetoválással, piercinggel és úgy tud nézni a nőkre, hogy képesek lennének azonnal levenni a bugyijukat neki. Shaw ennek pont az ellenkezője, végtelenül kimért és céltudatos lány, de az életében mindig mindenkinek megpróbál megfelelni. És mégis pont abba a férfiba kell beleszerelmesednie, aki teljes mértékben az ellentettje, ráadásul mindez már tizennégy éves kora óta zajlik benne.
Ám mindezek ellenére mégis van bennük valami közös, ugyanis mind a ketten súlyos terheket cipelnek a vállukon. És vajon mi történik akkor, ha végül Rule ágyában kötnek ki? Mindez ideáig kiszámíthatónak hangzik, sőt, semmi új nincs is benne, hiszen sokan megírták már ugyanezt, de akkor miért is szeretik mégis annyian ezt a könyvet?

Szerintem nem árulok el azzal nagy titkot, hogy engem is levett a lábamról, sőt, azonnal olvasni akarom a folytatásokat. Ennek pedig két oka van; egyrészt szerintem nincs olyan nő, akinek az életében minimum egy rosszfiú ne fordult volna meg legalább ábrándozás szintjén, és ezért sokkal könnyebben bele tudjuk élni magunkat Shaw helyébe. Nekem már csak azért is sikerült, mert eléggé hasonló személyiségjegyekkel rendelkezem.
A másik ami miatt kiemelkedő a könyv, hogy a karakterek életszerűek. Érző, szerethető szereplők, akik ugyan tele vannak hibákkal, de ezeket képesek felismerni, és nem utolsó sorban változtatni rajta. Mindezek mellett valahol Jay Crownover a saját vágyainkat testesíti meg a regényében, ne legyünk álszentek, mert biztos vagyok benne hogy mindenki eljátszott már a gondolattal milyen lenne egy igazi rosszfiúval. ;)

A Rule egy történet a szerelemről, a családról, elfogadásról és megbocsájtásról, az emberi kapcsolatok törékenységéről. A cselekmény kiszámítható, de ez érdektelen, mert a sztori magja Rule és Shaw párosa, ez a könyv róluk szól maradéktalanul. A regény lendületes és olvasmányos, habár van egy pont ahol egy pillanatra megakad a történet, de az utolsó száznegyven oldalt már egy szuszra olvastam ki. Nevezzetek szentimentálisnak, de én nagyon élveztem a történetet, volt hogy mosolyogtam vagy megkönnyeztem, de a lényeg ugyanaz, hogy remekül szórakoztam rajta. 

"Ha valamelyik haverom talál egy lányt, aki olyan boldoggá teszi, mint Shaw engem, minden tőlem telhetőt módon segítek, hogy kitartsanak egymás mellett. Az ilyen szerelmet nem szabad veszni hagyni, még nekünk sem, akik a létezését sem vették észre."

Könnyed olvasmány a romantika műfajában, hiteles karakterekkel, és még kellő feszültség is érzékelhető. Nem mondom, hogy mindenkit hozzám hasonlóan rabul fog ejteni, de egy próbát mindenképpen megérdemel.

Értékelés: 5/5***


Blogturné állomásai: 

11.21. – Kris­tina blogja
11.22. – Ange­lika blogja
11.23. – E-book Klub
11.24. – Köny­ve­sem
11.25. – Mag­no­lia
11.26. – Kelly Lupi olvas
11.27. – Fran­cica blogja
11.28. – Nem harap a…
11.29. – Olva­só­szoba
11.30. – Nilla
12.01. – Insane Life
12.02. – Köny­vek erdeje







NYEREMÉNYJÁTÉK!

A TÉT, AZ ALÁBBI HÁROM KÖNYV EGYIKE:


a Rafflecopter giveaway

2 megjegyzés:

Joeymano írta...

Ez nagyon jó kis bejegyzés lett. A könyv maga nem érdekel, de jó volt róla olvasni, mindent megtudtam belőle, amit tudni akartam. :)

Christina alias Pöfivonat írta...

Joeymano: köszi, mostanában úgyis kevesebb visszajelzést kapok. :D De ez a könyv nem is neked való. :D