2009. október 6., kedd

Stephanie Calman: Egy rossz anya vallomásai

A történetet az írónő a saját életéből merítette. Valójában nem szeretett volna gyermeket, de mégis úgy alakult, hogy mindjárt kettő is lett. Megfogalmazza a gyermeknevelés viszontagságait egészen a szüléstől az iskoláig. Megtudhatjuk milyen problémákkal szembesülhetnek az újdonsült anyukák és apukák. :)

Először is szeretném megköszönni Joeymano-nak, hogy megvásárolhattam tőle ezt a könyvet. Ha ő nem ajánlotta volna fel, akkor soha nem került volna a kezembe (és ez a bejegyzés sem készült volna el). :) Köszönöm!

Ahhoz képest, hogy először idegenkedtem tőle - mert azért elolvastam egy pár bejegyzést és igazán megoszlanak a vélemények - én mégsem csalódtam. Igenis át tudtam érezni azokat a problémákat amiket felvetett az írónő, pedig én nem is a saját gyerekemen, hanem csak a kisöcsémen keresztül éltem meg őket. Habár szerintem Calman sok mindent eltúlzott és azért kételkedem benne, hogy valóban így reagálta le a dolgokat, mégis élvezettel olvastam el a regényét. Végtelenül szórakoztató, humoros olvasmány, amiből még a leendő férjemnek is fel-fel olvastam.

Calman könyvét nem tudom teljes mértékben besorolni a regények közé, számomra inkább napló. Olyan mintha jól ki akarná magát panaszkodni és hogy ez élvezhető is legyen az egészet egy humoros köntösbe bújtatta. Amit rettenetesen jól csinál. :) Csak a kérdés az, hogy ez az egész tényleg valós-e?


Összességében én nagyon jól szórakoztam és ajánlom minden olyan olvasótársamnak aki habkönnyű regényre vágyik és nem akar filozofálgatni. :)


Zárógondolatnak pedig íme egy rövidke kis szösszenet a könyvből:

"A gyerekek azóta nézik a Simpson családot, hogy ülni tudnak. De nem vagyok túlságosan odáig a "segg" szóért. Mindazonáltal az arra tett próbálkozásaim, hogy kigyomláljam a szókincsünkből, rendre kudarcot vallanak.
- Lawrence. Ne azt mondd, hogy segg, hanem hogy fenék.
- Oké, fenékfej!"

Értékelés: 10/8

Mások is olvasták:
Könyvek és én:
ITT
Rita olvas: ITT
Kultúrmánia:
ITT
Kicsi tündér könyvespolca: ITT
Lobo: ITT
Picurka: ITT

4 megjegyzés:

Joeymano írta...

Jujj, de jó, h ilyen kellemes perceket okozhattam. Én köszönöm, h átadhattam. ;)

Lobo írta...

Önreklám, én is olvastam csak még angolul: http://olvasonaplo.freeblog.hu/archives/2008/04/14/Stephanie_Calman_Confessions_of_a_bad_Mother/
Önreklám off

Christina alias Pöfivonat írta...

Lobo: most már te is szerepelsz a mások is olvasták listámon.

Joeymano: még kérek ilyet, ha lehet. Köff! :D

Móni írta...

Szia!
Én is olvastam. :)
http://picurka13olvasmanyai.blogspot.com/2009/08/konyv-stephanie-calman-egy-rossz-anya.html