2009. október 18., vasárnap

Torey Hayden: Szellemlány

Biztos volt már olyan élményben részetek, amikor egy könyvről ordított hogy meg kell vennetek. Valami oknál fogva vonz, de nem tudod megmagyarázni, hogy miért. Nos, én így voltam a Szellemlánnyal. Kiabált a bookline oldaláról, és én nem tudtam elmenni mellette. :)

A történet Amerika egyik kisvárosában játszódik, mégpedig Peckingben.
Torey egy hirtelen ötlettől vezérelve New York városából átköltözik a kisvárosba, hogy egy viselkedészavarokkal küzdő osztállyal foglalkozzon. Ebben az osztályban négy kisgyermek van, akik különböző problémákkal küzdenek.

Egyenként bemutatva a szereplőket:
Reuben: gyönyörű kilencéves, mellesleg autista kisfiú. Állapotához képest nagyon jól teljesítő gyermek, aki hamar el tudja sajátítani a túléléshez szükséges fortélyokat.
Jadie: szelektív néma. A szülei ugyan beíratták az iskolába, de makacsul elzárkózik mindentől, ettől függetlenül mégis nagyon jól teljesít az iskolában.
Philip: hatéves alulfejlett kisfiú. Tele szorongással, ami miatt visszahúzódóvá vált, sőt bizonyos helyzetekre agresszívan reagált.
És végül Jeremiah: nyolcéves indián fiú, akinek egyetlen egy problémája, hogy harcos típus. Egy igazi bajkeverő. Mivel viselkedése elég kirívó, valamint a beszédstílusa sem a legmegfelelőbb (imádott csúnya szavakat használni), így egyszerűen nem kívánatossá vált az osztályában.

A négy gyermek közül Torey Hayden figyelme teljes mértékben Jadie felé irányul, mivel elég régóta foglalkozik ehhez hasonló esetekkel. Hayden egyre több megdöbbentő információval lesz gazdagabb ahogy egyre jobban megismeri a kislányt. De kérdés az hogy vajon tud majd neki segíteni? Meg tudja menteni?

Függetlenül attól, hogy Jadieről szól ez a könyv, mégis Jeremiaht sikerült a szívembe zárnom. A megdöbbentő történetben teljesen komikusnak hatottak a kisfiú megnyilvánulásai. Amilyen stílusban beszélt néha igenis mosolyt csalt a számra, amitől nagyon megszerettem. Példának okáért itt van egy kis részlet:
"Felemelkedtem, megragadtam Jeremiah gallérját és bőrövét, és lemeltem az asztalról. Egyenesen a székére tettem.
- Huhúúúú! Láttátok ezt, skacok? Ezt nevezem én erős kancának. Csak úgy felkapott! Bakker, jobb lesz vígyázni, hogy miket beszél. Muszáj lesz azt csinálni, amit a hölgy akar. Hölgyem, maga aztán tudja, hogy kell bánni egy férfival!
- Jeremiah, dolgozz!"

Engem teljes mértékben rabul ejtett a könyv, amit az írónő nagyon jól kivitelezett. Néha elgondolkodtam a történet valóságos mivoltáról, de a végén az összegzés meggyőzött. Így be kellett látnom, hogy tényleg előfordulhatnak hasonló dolgok egy családban. Sajnos! Mi meg lehet hogy észre sem vesszük, hogyha mellettünk a szomszédos házban történik hasonló eset.
Sok millió ember között élnek olyan gyermekek, akik hasonló múlttal rendelkeznek, mint Jadie! Borzasztó!

Utolsó előtti mondatként csak azt tudom mondani, hogy ez egy izgalmas, lebilincselő történet egy kislányról. Aki egy kicsit is vonzódik az effajta könyvekhez, annak nyugodt szívvel tudom ajánlani.

Értékelés: 10/10**

Mások is olvasták:


7 megjegyzés:

annamarie írta...

, fel is teszem a listámra. Mellesleg a borító is annyira klassz, hogy nem is csodálom, hogy felkeltette az érdeklődésedet.

annamarie írta...

A megjegyzés eleje valamiért lemaradt?

Nagyon tetszett az ajánlód....(fel is teszem a ....)

Christina alias Pöfivonat írta...

Köszönöm! Egyébként tényleg nagyon klassz a borítója! Csak annyira vékony papírból csinálták, hogy úgy kellett rá vigyáznom, mint egy hímes tojásra.

Heloise írta...

Kedves Christina,

Végre találtam erről a könyvről ajánlót! :) már régóta szemezek ezzel a könyvvel, mert szerintem is nagyon érdekes téma, csak eddig nem mertem megvenni, nehogy melléfogjak :) ah, hiába, a spórolás nagy úr, így karácsony előtt! :)

Szóval, nagyon köszönöm ezt a szép ajánlót, most már biztosan megveszem :)

Christina alias Pöfivonat írta...

Heloise: ennek nagyon örülök. :) Tényleg nagyon érdekes könyv és Hayden nagyon jól megragadja a témát, de azt hiszem könnyű neki mert ez a szakmája. :) Ha jelenik meg az írónőtől könyv itt Mo.-on én biztos megveszem. :)

Lilith írta...

Sziasztok!

Most olvastam a könyvet, megborzongatott... Persze már "tisztában voltam" vele, hogy az emberek milyen borzalmakra képesek, mivel még tiniként olvastam anno Joy Fieldingtől a Menekülj, Jane!-t. Na azóta nem bízom 100%-ig az emberekben, persze ez csak a túléléshez szükséges tartás. :D

Ildus írta...

Számomra is ez a könyv meglátni és megszeretni nem tudtam még akkor miről szól de születésnapomra ezt kértem s teljesült több más kötettel együtt, azóta le se tudom tenni. :) Nagyszerű a történet.