2012. március 3., szombat

Jane Austen: A klastrom titka

"A kislánynak csúnyácska Catherine idővel virágzó szépséggé érik, s amikor szomszédjuk Bath városába utazik fürdőkúrára, meginvitálja a kisasszonyt, hogy bevezesse a társasági életbe. Catherine körül nemsokára több udvarló is felbukkan: a hóbortos John Thorpe, a lány új barátnőjének bátyja, valamint a gáláns Mr. Tilney, miközben a kalandvágyó Catherine elindul, hogy felfedje a klastrom titkát."
Valójában nagyon régen olvastam már ezt a könyvet, ennek ellenére mégis csak most próbálok meg valamiféle bejegyezést rittyenteni róla. Arra már sajnos nem emlékszem, anno miért is vettem a kezembe, de egy biztos, nem volt felesleges. Maradjunk annyiban, hogy olvastam és kész. 

A történetvezetés hullámzó, nem minden pillanata volt felhőtlenül érdekes, sőt, kifejezetten untam bizonyos részeket. Ilyenkor legszívesebben kihagytam volna azokat az oldalakat, de úgy voltam vele, hogy ha nem olvasom el, akkor tutira valami iszonyat fontos pillanatról maradok le. Így erőt vettem magamon és folyattattam tovább. Most már bevallhatom, hogy én a fülszöveg alapján teljesen másra számítottam. Azt gondoltam, hogy a klastrom titka nagyobb szerepet fog kapni, mint amennyit valójában kapott. Persze érdekes volt, de kisebb csalódottság ült ki rajtam, mikor a végére értem.  Bár nem mondanám, hogy minden sorát élveztem, de kellemes kikapcsolódás volt, és összességében szórakoztató volt.

Thorpe volt az egyetlen szereplő, akinek a nevét ha megláttam egyből kinyílt a bicska a zsebemben. Rettenetesen öntelt, arrogáns egy fickó. Borzalom. Mellette még Isabelletől kaptam frászt, akiről sejtettem, hogy nem az akinek mutatja magát. A többiekről sok mindent nem tudok írni, annyira nem voltak különcek, mint az általam megemlített szereplők.

"Akár úr, akár hölgy, aki nem leli élvezetét egy jó regényben, bizonyára elviselhetetlenül ostoba."

Jane Austennak rengeteg rajongója van, és annak ellenére, hogy három könyvét tudhatom magam mögött, én mégsem vagyok az. Valóban szórakoztató regényeket írt és különlegesek a karakterei, illetve jó belelátni a XIX. századba, de ettől függetlenül nekem nem nyújt többet. De jó lesz majd, ha gyerekeim megismerkednek ezzel a korszakkal, mert Jane Austen remekül ábrázolja.

Értékelés: 5/3

Mások is olvasták:

0 megjegyzés: