2012. március 21., szerda

A legszebb főiskolai könyvtárak

Úgy vettem észre lassan rendszer alakul ki ezekből a bejegyzésekből, ezért igyekszem minden héten legalább egy ilyen témával előállni. Reményeim szerint nem csak könyvtárakról és könyvesboltokról fogok írni, hanem minden más is előkerül, amit érdemesnek találok nektek bemutatni. :) A heti téma, mint ahogy a cím is utal rá, a legszebb főiskolai könyvtárak lesznek.

Azok akik jártak vagy járnak főiskolára biztos vagyok benne, hogy legalább egyszer bekukkantottak. Sajnos, ahol én végeztem nem éppen a legszebb könyvtárral találkoztam. Kevés könyv volt megtalálható benne és látszatra sem igazán adtak, de amit most hoztam nektek egytől-egyig mind csodálatra méltó. Ilyen helyre bármelyikünk szívesen eltöltette egy-egy órát vagy akár egy-egy napot is. :) Vajon nektek melyik lenne a kedvencetek?

Baltimore, Johns Hopkins Egyetem




Spanyolország, Salamanca Egyetem könyvtára


Boston, Boston College

Franciaország, Párizs, La Sorbonne olvasószoba

New Haven, Yale Egyetem

Chicago, Chicagói Egyetem

Cambridge, Cambridge-i Egyetem könyvtára

Olaszország, Róma, Pontifical Lateran Egyetem


5 megjegyzés:

Tara Nima írta...

nálam a bostoni és a spanyol a nyerő, el tudnák tölteni ott néhány hetet.

jó ötlet, hogy hetente hozol ilyeneket, imádom nézegetni. jó sok kép legyen, jó?:))

Heloise írta...

Nálam pedig a baltimore-i és a spanyol :-) Húú, de a Yale -é se rossz, csak az már nekem túl modernnek tűnik.

És csatlakozom: szerintem is szuper ötlet!

Ani írta...

Ezek tényleg gyönyörűségesek... Szerintem nálunk Magyarországon nincs olyan, ami a nyomukba érhetne, de persze biztosan nem tudom, nem láttam mindet!

Christina alias Pöfivonat írta...

Nima: igyekszem. :D

Heloise: úgy látom szinte mindenkinek a spanyol tetszik. :) Spanyol mellett az Olasz is nagyon szimpatikus. :D

Ani: sajnos nálunk annyira nem adnak a külsőségre. Pedig egy gyönyörű könyvtárba sokkal szívesebben menne az ember. Nem?

PuPilla írta...

Yale és Baltimore! :))) Nagyon jó képek! :) Nekem azok nem tetszenek amik olvasótermeket mutatnak, mert ott tanulni kell blöe :S