2014. július 20., vasárnap

A La Mere De Famille - Chocolate Cake


Az első választásom Julian Merceron: A La Mere De Famille: Artisanal Recipes könyvéből erre a gyönyörű csokoládés süteményre esett. Amikor megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy elkészítem az összeset ami megtalálható benne, magam sem gondoltam végig mire is vállalkozom, hiszen rengeteg olyan hozzávaló és konyhai eszköz kell, ami az itthoni kellékeim között nem található meg, legalábbis még. :) De ez sem fog megállítani abban, hogy eleget tegyek az eredeti elképzelésemnek, maximum a konyha egy kicsit kifordul a sarkaiból, de ennyi azt hiszem még belefér. :D

Úgy érzem totál hülye vagyok, hogy harmincakárhány fokban nekiálltam beizzítani a sütőt, de szerintem megérte. Az a csokoládéillat ami az egész lakást bejárja maga a mennyország, de tényleg. És bár koszos a konyha azért azt hiszem az íz majd cserébe kárpótol. ;) Azt meg már el se mesélem, hogy milyen ideges voltam, hogy elkészíthetem nektek az első francia süteményemet a fantasztikus könyvemből, ezért alig bírtam ledarálni a mandulát, de szerencsére itt van férj aki ilyenkor átveszi az irányítást. :P A lényeg, hogy a receptet lefordítottam, elkészítettem és még meg is kóstoltam. :) Jah és pontosan úgy néz ki, mint ahogy a könyvben van. :)

Hozzávalók:

3 tojás
100 g cukor
60 g méz
110 g 30%-os tejszín
45 g 75%-os csokoládé
100 g finomliszt
6 g sütőpor
60 g őrölt mandula
16 g kakaó
60 g olvasztott vaj

Lépések:
1.  Előmelegítem a sütőt 200 fokra.
2. Beleteszem a tojást, a cukrot és a mézet egy keverőtálba és addig keverem, amíg a massza sűrű és krémes nem lesz. Ajánlom a kézi habverő használatát fakanál helyett, mert azzal hamarabb készen van. :)
3.  A tejszínt felmelegítem egy serpenyőben éppen csak forrásponting -  nem szabad forrnia! - majd az apróra tört csokit belerakom és addig kevergetem még teljesen el nem olvad.
4.  A tejszínes csokit beleöntöm az előzőleg elkészített masszába.
5.  Beleszitálom a lisztet és a sütőport, majd hozzáadom a kakaót és az őrölt mandulát. Az egészet újra elkeverem.
6. A végén hozzáöntöm az olvasztott vajat és addig kevergetem, míg szép fényes nem lesz a tésztám.
7. A kenyérformát kibélelem sütőpapírral, beleöntöm az elkészült masszát. A formát beteszem a sütőbe.
8. 200 fokon csak 5 percig sütöm, aztán kiveszem a formát,  megszurkálom a süti tetejét és lejjebb veszem a hőfokot 155 fokra. Ezután visszarakom és addig marad a sütőtérben, amíg tűpróbával jónak nem ítéljük (nem ragad rá a tészta, ehhez cca. 40 perc kell).

Tipp: Ajánlom fagyival vagy tejszínhabbal tálalni, de valamit mindenképpen egyetek hozzá mert az egész egy tömény csokoládé. Nálunk pont csak kávéfagylalt volt a mélyhűtőben ami túl karakteres volt a csokoládé mellé, vaníliával biztosan tuti párosítás. Nyamm. 



2 megjegyzés:

Amadea írta...

Isteninek tűnik.:) Köszi, hogy lefordítottad és kiraktad.
Én lekvárt főztem ebben a forróságban, de az a szerencsém, hogy az otthoni ház nagyon hűvös, még a konyha se melegszik fel, ha főzök.

Christina alias Pöfivonat írta...

Amadea: mázlista vagy. :D Szerencsére most már annyira lehűlt a levegő, hogy a következő sütésnél, ne akarjak szétfolyni. :D Remélem a többi recept is tetszeni fog. :)