2010. július 10., szombat

Baráth Katalin: A fekete zongora

"Az 1900-as évek elején az álmos Ókanizsán Dávid Veronika, az emancipált eladókisasszony saját romantikus regényét írja munkahelyén, a könyvesboltban, amikor a lábai elé zuhan a városka bolondja, Vili egy késsel a hátában. Zsebében egy kitépett könyvlap, rajta egy Ady-vers: A fekete zongora. A békés kisváros élete természetesen fenekestül felfordul, és a szerb rendőrkapitányból és a városi orvosból álló tapasztalatlan nyomozócsapatba bekönyörgi magát Veronika is, aki persze mindig mindent jobban és hamarabb tud, mint a hivatalos közegek. Az ügybe belekeveredik a plébános, a pincérlány, a kőművesmester, a rabbi, a kéjnő, az apáca és a zsidó kereskedő, sőt Veron még Szegedre is elutazik, ahol magát Ady Endrét hallgatja meg egy felolvasóesten, közben pedig a hullák egyre csak szaporodnak."

Most, hogy kiszakadtam Ókanizsáról és visszatértem a jó öreg Pestre, ideje lenne elmondanom nektek, hogyan is éreztem magam ott. Igaz, hogy jó kis krimiben volt részem, és az is igaz hogy nem sikerült kiderítenem magamtól, hogy ki volt a tettes, nekem mégis hiányzott belőle valami. Baráth Katalin remekül játszik a szavakkal, nagyon szórakoztatóan ír és volt mikor mosolyra ferdült a szám, mégis valahol valami nem stimmelt. Nem kötött le, nem volt meg az a fajta érzésem, hogy azonnal olvasnom kell és nem éreztem azt sem, hogy odaszegezett volna a székhez. Nem akartam Veronikával együtt kitalálni ki a gyilkos, ami azt hiszem nagy problémát jelent, pedig maga a történet, és az ötlet remek.

Olvasása közben megismertem a várost, az embereket, sőt együtt járhattam velük felolvasóestre, vagy akár belehallgathattam a helyi pletykákba is. Mindezt olyan hangulat itatta át, ami egyszerre visszaadta nekem a fekete-fehér filmek hangulatát, kicsit zajos, kicsit poros. :) Ráadásul még Ady Endrét is belekeverte a szerző ebbe a történetbe, akit különösen szeretek. Imádtam a verseit, ezért különösen élmény volt olvasni, amikor maga is megszólalt a történetben. :) Összességében tényleg jó regény, mert van hangulata, szaga, és íze, de ezek most engem elkerültek messze.

A történet legszimpatikusabb szereplője Veronika, aki igazán kitűnt a többi hajadon lány közül. Sokkal életrevalóbb, mint a többiek és nem csak azért mert önálló és dolgozni jár, hanem a gondolkodásmódja is merőben más. Ha Veronika kisasszony a huszonegyedik században élne, akkor nagy valószínűséggel remekül megállná a helyét bárhol a világban. A legtitokzatosabb figura Remete Pista, aki végig szálka volt a szememben. Valami nem tetszett a karakterében, olyan kis sunyinak tűnt nekem, aztán jól pofára estem a végére. Mikor már azt hittem mindent tudok róla, akkor a következő oldalán kiderült, hogy mégsem úgy van ahogy azt gondoltam. :)

Remélem senki kedvét nem szegtem eme bejegyzésemmel, mert higgyétek el tényleg jó regény, igazi századelős hangulattal. Í
gy aki szeret visszarepülni az időben az mindenképpen vegye kezébe.

Egy valamit viszont megígérhetek, ha Baráth Katalin egy újabb könyvet ad ki a kezei közül, én biztosan ott leszek az elsők között, hogy átvehessem.

Értékelés: 5/4,

Mások is olvasták:
Nima: ITT
Cseri: ITT
Tessa: ITT

0 megjegyzés: