2012. december 11., kedd

Karácsonyi ajándékok, ahogy mi szoktuk


Kivételesen nem könyves bejegyzés lesz, egyrészt mert még fogalmazódnak bennem a gondolatok azokkal a könyvekkel kapcsolatban, amit olvastam, másrészt most hogy van némi szabadidőm inkább belevetem magam a karácsony sűrűjébe. 

Az idei év lesz a második, hogy nem veszünk ajándékot, hanem inkább kézzel készítjük, ezért hatalmas előkészületek vannak a konyhánkban, amiből később majd megszületnek az ajándékok. Az idén valami hasonlót fogunk készíteni, mint ami a képen is látható, annyi különbséggel hogy más-más meglepetések lesznek az adott csomagban.


Természetesen a fiúk és a lányok meg van különböztetve, hiszen egy férfinak nem adhatunk fürdősót, vagy kézzel készített kenceficét, nem igaz? Egyszóval rengeteg keresést és türelmet igényel egy-egy csomag összekészítése, de mégis valahol hatalmas dolog, ha végül majd sikeresen kikerül valami a kezeink közül.

És, hogy mi kerülhet az idei csomagba?  Nézzük csak:

Számomra az idei év legnagyobb szenzációja a süteményalap befőttesüvegben. Mutatós és ötletes a száraz alapanyagot rétegenként - természetesen a recept szerint kimérve - elhelyezni valami formás üvegben. És ha készen vagyunk nem kell más tennünk, csak az elkészítési módját hozzácsatolni valamilyen formában. Haláli.
A süteményalap mellé hozzácsatolhatunk egy házilag készített fürdősót is, ami szintén gyorsan elkészíthető. Így már nem csak a lelket, de a testet is kényeztethetjük.  


A karácsonyi kosárba be kerül a "forralt borhoz készített szirup" is, ami cukorból, narancsból, szegfűszegből, gyömbérből és fahéjból fog állni. Azt már most tudom, hogy még a kutya is karácsonyi hangulatba kerül majd, ezektől az illatoktól.
Lehet, hogy ezek az ötletek másoknak már nem mond semmi újat, de amikor megtaláltam magamnak ezeket a kis apróságokat a neten, úgy éreztem magam mint egy gyerek a sok játék között. Hiszen nem csak könnyű elkészíteni, hanem még dekoratívak is lehetnek, ha szépen feldíszítjük őket. 

Ti hogyan készültök a karácsonyra? Van még valaki, aki házilag készíti az ajándékokat?

8 megjegyzés:

Lobo írta...

Én nem szoktam kézzel készíteni, mert nagyon béna vagyok:) De idén kivételesen előre gondolkodtam, s házi vanília esszenciát fogok adogatni kis üvegekben. Találtam a neten egy helyet, ahonnan tök olcsón rendeltem vaníliababot és onnantól kezdve minden csak idő kérdése.

szeee írta...

nekem nincsenek olyan rokonaim, akik értékelnék az ilyesmit :(
egyszer csináltam kézzel valakiknek valamit, rohadtul nem értékelték, na, soha többet.

Titti írta...

Én idén mézeskalács házikókat csináltam, ilyen apróságokat kapnak a távolabbi rokonok és nemrokonok.
Aztán az ajándék mellé SK szoktam rajzolni mindenkinek üdvözlő kártyát.

Az idei nagy project a pálinka címke tervezés és gyártás, mivel apukám belevetette magát a HP főzésbe:)Már megvan a nagy része.

Szerintem nagyon jó dolog kézzel készíteni valamit, a mai kapkodós rohanásban egész megható kézzel készített ajándékot kapni/adni, mert ebben tényleg benne van az idő/szeretet/törődés.

Zenka írta...

Én annyira kíváncsi vagyok a forralt bor alapra, hogyan kell. Nincs linked, vagy ilyesmi?

Szerintem nagyon jó ilyeneket adni meg kapni is, bár én is elég bénának érzem magam a dologhoz. Mi sosem veszünk nagy ajándékokat, inkább olyanokat, amikkel az ember elfoglalja magát a téli ünnepek idején, egy könyvet, társast, makettet, ilyesmiket.

Christina alias Pöfivonat írta...

Lobo: nekem sem túl jó a kézügyességem, de szerintem itt nem is ez a lényeg. :) Vaníliabab? Nem is hallottam még róla.

szeee: mi akkor jöttünk erre rá, hogy a család szereti az ilyesmit, mikor tavaly bevezettük, előtte mi is össze-vissza vásároltunk és néha volt is belőle bonyodalom. :) Szomorú, hogy nem értékelik az ilyesmit, pedig néha az egyszerű sokkal nagyszerűbb tud lenni.

Titti: azta! mézeskalács házikót? hűűű én nem mertem volna belekezdeni, mert tutira összetöröm, elrontom vagy valami és csak felhúznám magam rajta. :D

teljes mértékben egyetértek, hogy ez a legjobb dolog. Ráadásul, ha a gyerkőc is ezt látja, talán jobban fogja értékelni a karácsonyt, mint más gyerekek. :)

Zenka: de van. Valójában a Goodfood újságban láttam, de a neten is van hozzá recept. Itt ni: http://mezesmadzag.blogspot.hu/2010/12/forralt-bor-szirup.html Ugyanaz a kettő. A társas is nagyon jó ötlet, de egyelőre ez még nálunk kimarad, majd talán pár év múlva. :)

Lobo írta...

Igzából a vaníliarudat hívják angolul vaníliababnak.

Zenka írta...

Köszi :)

Joeymano írta...

Nagyon jók ezek a házi készítésű akármik. :) Irigyellek az ötletért, nagyon ügyi vagy. Majd egy fotót kérünk róluk, de csak persze karácsony után, nehogy lebukj a család előtt. :)
Én csak most álltam neki a karácsonyi készülődésnek (mire nem jó, ha az ember beteg, és nem megy dolgozni karácsony előtt...), és szóval két és fél órán keresztül pucoltam a mandulát, ami most éppen szárad a kályha tetején, ugyanis marcipános szaloncukor készül majd belőle. Meg aztán lesz zserbós is, meg zselés is. Nálam ez lesz idén a házikészítésű akármi. Tegnap pedig kitaláltam, hogy az idei, lassan tradicionális kuglófom narancsos-marcipános lesz. Szóval ennyi. :)