2009. január 11., vasárnap

Sarah Turnbull: Kezdjük újra Párizsban

Nahát igen. Ez az a könyv, amiről elmaradt egy bejegyzés. Ej ej. De máris elmesélem nektek milyen könyv is volt ez. :) Lehet hogy nem lesz nagyröptű, hisz' valamikor tavasszal olvastam, azóta meg már eltelt egy kis idő. :)

Sarah Turnbull egy ausztrál írónő, aki szerelme kedvéért költözik Párizsba. Mondhatnánk, hogy nagy tettet hajtott végre, hiszen kevesen vannak azok, akik képesek feláldozni addigi életüket egy férfiért. Habár, a szerelem sok mindenre képes. :)

Igazándiból a francia nyelvet annyira nem beszéli, de számára a párizsi élet minden küzdelmet megér. Azonban a modora, öltözködése, viselkedése, furcsa kiejtése nem arat nagy sikert az ottani emberek körében, sőt még a szerelme családja körében sem. De ő nem csügged, hanem inkább megpróbál mindent megtenni, hogy sikerüljön beilleszkedni ebbe a számára idegen világba. Vajon sikerrel jár az újságírónő?

Amikor olvastam emlékszem, hogy az eleje nagyon döcögösen ment, hisz meg kellett szoknom ezt a számomra idegen műfajt (inkább hasonlít a mű egy útikönyvre, mint egy regényre), de a végére teljesen belejöttem már. Nem mondhatnám, hogy huuuu de oda voltam a könyvért, de azért megbirkóztam vele. Mindentől függetlenül rengeteg érdekes információt tudtam meg a francia emberekről, ami a későbbiekben akár a hasznomra is válhat. :)

Egy kis érdekesség:
"Az öltözködés hosszú időn át vitatéma marad közöttünk. Frédéric mackónadrág-ellenes álláspontja egy olyan felfogáson alapul, ami teljesen idegen számomra: hogy a szakadtság önző dolog. Nem csak magadat járatod le vele, szégyent hozol a városra is. Párizsban azonnal kiközösítenek, ha nem vagy rendesen felöltözve. A gőgös boltosok látni se akarnak gyönyörű boltjukban, nemhogy közel merészkedjenek kiszolgálni téged."

Szórakoztató, humoros olvasmány, de ettől függetlenül nem okozott maradandó élményt.

Értékelés: 10/6

Egyébként Mademoiselle oldalán láttam ezt nagyon jó pofa dolgot (azaz megjelölöm azokat az oldalakat, akik szintén írtak arról a könyvről, amit én is olvastam) és úgy gondoltam én is használni fogom ezt az ötletet. Remélem Mademoiselle nem fog megharagudni. :)


Mások is olvasták:

Kultúrmánia:
Itt

0 megjegyzés: