2011. október 11., kedd

Maria Murnane: Papíron príma

"Waverly Bryson húszas évei végén járó sikeres fiatal nő, akinek majdnem mindene megvan: álomállás a sportpíár területén, két igazi barátnő, és egy bár, ahol mindenki ismeri. Ami hiányzik viszont: egy jegygyűrű. Miután azonban faképnél hagyják az oltárnál, már nem is hiányzik neki annyira. Nem mellesleg rengeteg dolog köti le szabad vegyértékeit: távol élő kissé problémás papája, új munkahelyi riválisa, és a szűnni nem akaró félelem, hogy az élete nem úgy alakul majd, ahogy ő tervezte... vagy ahogy kellene.Hogy megőrizze humorérzékét, Waverly édes-keserű, a szingli életet kifigurázó, vicces "Édesem-üzenetek" irogatásába kezd, melyekből reményei szerint egyszer talán képeslapsorozat születhet.Amint Waverly visszabotorkál a randik porondjára (kalandorok és farmersortosok kíméljék!), magán- és szakmai élete majdnem összecsattan."

Az előzőleg olvasott regény után egyértelmű volt, számomra, hogy valami könnyed olvasmányt fogok keresni magamnak és a Papíron príma című könyv már azóta érdekelt, mióta Szilvamag oldalán találkoztam vele.

Ritkán szoktam említést tenni a kiadványok külcsínéről, de ebben az esetben muszáj néhány szót ejtenem róla, mert ez a könyv kívül-belül remek. Gyönyörű borító, gyönyörű belső. A kiadó remek munkát végzett, akárhonnan nézem. Ráadásul akárhogy csűrtem-csavartam, se a borító, se a könyv gerince nem hajlott, nem sérült meg. Teljes mértékben meg vagyok vele elégedve.

A történet rém egyszerű. Van egy nő (Waverly), vannak barátnők, adott egy munkahely, számos csalódás és persze szerelmek. Ezek pedig együtt összegyúrva egy kellemes és fogyasztható egyveleget alkotnak. Az ilyen történeteknél nem minden esetben a végkifejlet számít, hiszen általában eléggé kiszámtíhatóak. Ilyenkor az a lényeg, hogy jutunk el A pontból B pontba, mert azt meg lehet írni rém unalmasan és rém szórakoztatóan is. A Papíron príma című könyvről elmondhatom, hogy szórakoztató volt. Nem mellesleg érdekes, humoros és a végén még egy kicsit izgulhattunk is, hogy vajon úgy alakulnak majd az események ahogyan azt elképzeltük.

A főszereplő Waverly, ő áll az események középpontjában. Ritka furcsa csaj, igazán esendő, de mégis szórakoztató. Kicsit kétbalkezes, de még az ilyen helyzeteket is képes humorosan felfogni és saját magán is nevetni. Habár némely részt kicsit erőltetettnek éreztem, mégis sikerült Waverly szerepével azonosulnom. Tetszett az esetlensége, hétköznapisága. Egyetlenegy dolog tűnt fel, hogy túl sokszor mondja el mi van éppen rajta, vagy mit fog felvenni, hogy áll a haja, milyen smink volt rajta. Szerintem a történet szempontjából teljesen lényegtelen, hogy aznap mit viselt.

Sokat nevettem és mosolyogtam olvasás közben, ezért elmondhatom hogy a könyv elérte célját, azaz szórakoztatott. Így ha neked is csak erre van szükséged, akkor biztosan állíthatom, hogy Maria Murnane a te íród. ;)


Értékelés: 5/4,5

Mások is olvasták:
Szilvamag: ITT

0 megjegyzés: