2014. május 16., péntek

Katie Alender: A rossz lányok nem halnak meg



"A szenvedélyt csupán egy hajszál választja el a megszállottságtól…

Alexis kishúga, Kasey megszállottjává válik egy antik babának, de Alexis nem igazán foglalkozik a dologgal, mert Kasey egyébként is elég fura. Ami azt illeti, Alexist is furának tartják az iskolatársai és a szülei, sőt, még a saját goth haverjai is. A dolgok egyre különösebbek lesznek, amikor a régi házban, ahol a lányok laknak, különös dolgok történnek: ajtók nyílnak ki és csukódnak be maguktól, a víz felforr a meggyújtatlan gázon, és a kikapcsolt légkondicionáló úgy lehűti a levegőt, hogy látszik az ember lehelete is.

És Kasey is megváltozik. Kék szemei zölddé válnak, elkezd régiesen beszélni és több óra is kiesik az emlékezetéből. A legnyugtalanítóbb azonban Kasey ellenséges viselkedése: az addig kedves, babaszerető kislány eltűnik, az új Kasey pedig dühös. Alexis az egyetlen, aki megállíthatja a húgát – de mi van, ha a zöldszemű lány már nem is Kasey?

Mit tennél, ha a várost halálos veszély fenyegetné, de senki sem hinne neked?"

Bizonyos könyveknél borzasztóan számít az időzítés, hiszen nem mindegy hogy egyes regényeket az ember mikor olvas el, mivel ugyanaz a történet lehet rossz illetve jó is, attól függ milyen hangulatunkban kapjuk el. Katie Alender regényével pontosan így jártam, ugyan tudtam, hogy kell nekem, mégis megvártam a megfelelő pillanatot, amikor biztos voltam abban hogy itt az ideje, hogy ő kerüljön sorra. És most már tudom, hogy tényleg minden az időzítésen múlik, de tényleg.

A történet főhőse Alexies egy tizenhat éves lány, aki hasonló problémákkal küszködik, mint általában a hasonló korú lányok, annyi különbséggel hogy  Ő tényleg furcsa. Nem elég, hogy rózsaszín haja van, de nyílt, őszinte és esze ágában sincs követni az aktuális divatot. Szeret kiríni a többiek közül, ezért társai messziről kerülik, barátja nincsen és még az igazgatónő is nagyon jól ismeri. Alexis egy napon fényképezés közben egy furcsa fényforrást lát az égen, amit lehetetlenség beazonosítani és ettől a pillanattól kezdve nem csak a házban, de a húga körül is furcsa dolgok történnek. Vajon mi lehet a háttérben? És vajon mi történhetett a húgával? 

Annyira, de annyira jó volt ez a könyv annak ellenére,  hogy ez bizony ifjúsági, az a tipikus ifjúsági. Egyelőre megfoghatatlan számomra, mi is fogott meg igazán ebben a történetben, hiszen se nem félelmetes, se nem ijesztő nem volt számomra - bár meg kell hagyni volt egy-két jelenet amitől lúdbőrös lettem - de azért olvastam már ennél sokkal durvább könyveket is. Mégis faltam a sorokat, egyszerűen imádtam Alexist és a történetét. Van benne hiba, de ugyan kit érdekel ez amikor én olyannyira szerelmes lettem az egész könyvbe. Ki érti ezt? Magam számára is meglepetést okoztam azzal, hogy pozitív véleménnyel vagyok a történetről és már alig várom, hogy a folytatásokkal gazdagítsam szerény kis könyvespolcomat.

A cselekmény nem túl hátborzongató, de azért mégis érezhető egyfajta  az az egész történetet átható feszültség. A szerző ezt az atmoszférát mondhatni klasszikusnak számító horrorjelenetekkel biztosította, ezek nagy része lerágott csont, de ez engem egy csöppet sem érdekelt.
Katie Alender

Alexis mellett a másik nagyon eltalált szereplő Kasey, aki marha jól sikerült karakter, mondhatni a legjobban sikerült az egész történetben. Félelmetesen borzalmas egy nőszemély, még én is bedőltem az ő karakterének. Az írónő valami elképesztő módon mosta össze a kislány és a szellem alakját, ez tényleg borzongatóra sikeredett. Szóval csillagos ötös jár Kasey jelleméért. Viszont a többiekről már nem tudom ezt elmondani, és itt jön ki a történet legnagyobb hibája, hogy olyan mellékszereplőkkel van teletűzdelve a cselekmény, akiknek nem túl sok lényeges szerepük van az egész történetben. De talán a következő részekben ezekre is fény derül és sokkal több teret kapnak a többiek is. Legalábbis remélem.

Szóval ez most öt pontos lett, de ne dőljetek be nekem, hiszen engem jókor jó pillanatban kapott el és nem vagyok benne biztos, hogy te kedves olvasóm ugyanolyan szerencsés leszel. Ebből kifolyólag félve ajánlom bárkinek is ezt a könyvet, mert ez bizony vagy bejön vagy nem. Ez van. :)

Értékelés: 5/5
Mások is olvasták:
Loki: ITT
Roni: ITT

3 megjegyzés:

Tara Nima írta...

ez is sorozat?!

Christina alias Pöfivonat írta...

Nima: igen, de "csak" három részes. :D azt még kibírom. :D

Unknown írta...

Megjelent mar magyarul a többi része is ?