2014. július 23., szerda

Georgia Cates: A fájdalom szépsége


"Jack McLachlan iparmágnás a borászat nagyágyúja, egyben Ausztrália legkapósabb agglegénye. Sikerei és vagyona miatt nem ismeretlenek számára a romantikus kapcsolatok bonyodalmai, a zűrös helyzetek elkerülése érdekében extrém szabályok szerint randevúzik. A maga egyszerűségében, kötöttségek nélkül élvezi a gyönyörű hölgyek társaságát. Kapcsolatait üzleti megállapodásként kezeli, minden egyes alkalommal ugyanolyan feltételek szerint. Nincs hosszú távú kapcsolat. Nincs valódi személyazonosság.

Az ő játéka, az ő szabályai. Többnyire elégedett a megszokott játszmával, ám amikor Laurelyn Prescott belép az életébe, muszáj stratégiát váltania. Az új játékos ugyanis minden korábbitól különbözik. Jack világa a feje tetejére áll, amikor három hónapig tartó viszonyba bonyolódik a gyönyörű, amerikai zenésszel. Semmi sem a tervek szerint történik, és Jack egyre több és több szabályt áthág a lány kedvéért. Laurelyn nem is tudja, milyen kivételesen közel kerül ahhoz, hogy olyasmivé váljon, amelynek lehetőségét a férfi elképzelni sem merte. Miatta borul minden játékszabály.

A fájdalom szépsége felnőtteknek szóló kortárs regény, a fiatalabb olvasók számára a felnőtt tartalom miatt nem ajánlott."

A fájdalom szépsége véleményem szerint teljesen kívül esik a komfortzónámon, de úgy éreztem meg kell próbálnom hogy tudjam mennyire jönne be nekem az erotikus műfaj. Hogy miért pont erre a történetre esett a választásom? Mert a fülszöveg alapján arra számítottam, hogy egy könnyű nyári olvasmányt kapok cserébe. Hogy valóban igazam volt-e, arra máris fény derül.

Laurelyn a barátnőjével három hónapra Ausztráliába utazik, hogy maguk mögött hagyják a problémáikat és a nyüzsgő amerikai életet. Az érkezésük napján a két jó barátnő beül egy kocsmába, ahol Jacknek azonnal szemet szúr Laurelyn szépsége és mindent bevet, hogy azonnal megszerezze magának és birtokba vegye három hónapra.
A könyv váltott szemszögből meséli el a történetet, hol Laurelyn, hol Jack narrálja az eseményeket, ami nem minden esetben szokott működni, de itt most teljesen elfogadható volt. Sőt, mindkét felet megkedveltem és megszerettem. Teljes mértékben elfogadtam Laurelyn döntéseit, aki okosan és helyenként megfontoltan viselkedik. Bírtam, hogy nem dőlt be egyből Jack csábításának, képes volt ellenállni az ő támadásainak. Jackről már nem tudom ugyanezt elmondani, mivel neki meg kellett küzdenie az én kegyeimmel is. Elsőre nem fogadtam el azt a játékot amit űz, idegenkedtem, de ugyanakkor érdekelt, hogy mi vezérli a cselekedeteit, mi a motivációja. Na meg ahhoz túl szexi és sármos, hogy egyáltalán ne is érdekeljen.

Georgia Cates regényére első blikkre azt mondanám, hogy olvasmányos, ugyanakkor kiszámítható, ami egyáltalán nem lep meg egy romantikus regénytől, hiszen ilyenkor az olvasó általában happy endre számít, vagy legalábbis valami ahhoz hasonlóra. És bár olvasmányos, mégis helyenként úgy éreztem hogy megakad a történet, ami vagy a nem túl gördülékeny fordításnak köszönhető, vagy maga a szerző nem tudta pontosan mit is akar. Hiszen vannak benne fordulatok, érdekességek, amik fenntartják a figyelmet, de ugyanakkor ezek néha olyan hirtelenséggel jöttek, mintha az írónő csak úgy belevágta volna a történetbe. Természetesen a végére minden a helyére kerül, de ezek az apróságok elbizonytalanítottak abban, hogy én most szeretem-e ezt a könyvet vagy sem. Merthogy romantikusnak romantikus, a szereplők normálisak és még a történet is a helyén van, de mégis volt bennem egyfajta kettős érzés, ami miatt nem tudok rajongani a könyvért, de az biztos, hogy a folytatásokat viszont szeretném. 

A fájdalom szépségében meg van minden, amire egy nő vágyhat: szerelem, romantika, egyszerre sármos és okos férfi, érdekes történet, azonkívül a befejezés is hűbamegre sikerült, ami miatt azonnal kellene a folytatás és még az erotika is normál szinten marad, de mégsem lett kedvenc. Ez van. Majd talán a második rész, mert hogy arra befizetek az biztos. Ettől függetlenül ajánlom minden kedves női olvasómnak, mert Jack McLachlan  személyével ajánlatos megismerkedni.

Értékelés: 5 / 3,5 :)

Mások is olvasták:

A képek a pinterest.com oldalról vannak.

0 megjegyzés: