2008. szeptember 3., szerda

Lawrence Block: A betörő, aki parókát viselt

Lawrence Blockkal akkor találkoztam először, amikor még anno becaplattam a könyvtárba és kivettem "A betörő, aki parókát viselt" című könyvet, és azóta már számos könyvet elolvastam tőle. Most azért vettem újra a kezembe, mert az Alexandránál hihetetlen akció volt, így vettem a bátorságot és megvettem az összes Bernie Rhodenbarr sorozathoz tartozó művet.

Bízom benne, hogy az írót nagyon nem kell bemutatnom senkinek, de ha mégis előfordul, hogy valaki nem ismeri akkor szívesen kibővítem a bejegyezésemet.

Ebben a könyvben a főszereplő Bernie Rhodenbarr, aki betörésekből él. Most is valami ilyesmiben tevékenykedik, csak egy csöppet félre csúszik a számítása. Na de ne is szaladjunk ennyire előre. Képzeljük magunkat New Yorkba, képzeljünk el egy férfit, aki éppen valamelyik tehetősebb lakót próbálja meg kifosztani. Felmerülhet a kérdés bennünk, hogy miért is? Azért, mert nem hiszem, hogy lenne olyan ember, aki ellene tudna állni 5000 dollárnak és azt hiszem Bernie is így volt vele. Csakhogy! történik egy kis baki rablás közben, megjelenik a rendőrség (amire nem számított), na meg egy hulla (amire szintén nem számított). És ettől a pillanattól kezdve kezdődik Bernie ámokfutása, amelyben meg kell találnia az igazi gyilkost, fel kell kutatnia egy kék dobozt és folyamatosan meg kell igazítania azt a fránya parókát, ami mindig leakar csúszni.

Összességében: Imádom, hisz ezért vettem meg az összeset. Kinek ajánlom? Mindenkinek, hiszen korhatár nélküli. Hogy miért? Mert egy fordulatos, könnyed olvasmány ezekben a szürke hétköznapokban, amikor újra elkezdődött az iskola és a munka. És ne csak az első részt olvassátok el, hanem az összeset, mert annál jobb és érdekesebb lesz. De majd szépen sorjában úgyis sorba veszem mindegyiket. :)

Értékelés: 10/10

3 megjegyzés:

Amadea írta...

Bizony szeressük Blockot:) Ajánlom még a Matt Scudder-sorozatot is, nagyon jó az is.

Christina alias Pöfivonat írta...

Abból a sorozatból is megvettem már az összeset. :D Egyedül az a bérgyilkosos nincs meg. Pl.: Bérgyilkos a célkeresztben Szerinted ez milyen?

Amadea írta...

Hú, azt nem tudom, még bele se szagoltam, de ha fogok is, könyvtárból. Aztán, ha jó lesz, meg is veszem:) De van még egy sorozata Blocknak, minden könyve végében ott van az életrajznál, a vietnami veteránról szóló (Evan Tanner), aki álmatlanságban szenved, de azt még nem adták ki (legalábbis úgy vettem észre).