2008. szeptember 21., vasárnap

Marjane Satrapi: Persepolis II - A viszatérés

A híres könyv folytatása, amit sikeresen befejeztem egy nap alatt. :) (Most örülök magamnak. ) Egyébként ennek a könyvnek a DVD változatát is sikerült levadásznom a bookline oldalán és ha minden igaz, akkor holnap mehetek is érte. Azt is ajánlom mindenki figyelmébe. :)

Az előző rész ott fejeződött be, hogy Marjane Ausztriába utazik egyedül a szülei nélkül. A második kötet viszont innen folytatódik ahol életének legnehezebb szakasza kezdődik.
Felvázolja, hogyan lehet vagy hogyan nem lehet beilleszkedni egy vadidegen országba, ahol teljesen más a kultúra, az életfelfogás, és az életszínvonal. Hogyan próbálja Marjane letagadni a múltját és származását.

A serdülőkor viszontagságai mellett megismerkedik a droggal, az első nagy szerelemmel és többek között a hajléktalansággal. Mindezek után úgy dönt, hogy visszaköltözik Iránba, ahol ekkor már a felnőtté válás nehézségeivel kell megküzdenie. Az író ezeket a problémákat könnyed, vidám
humorral meséli el nekünk.

Egyébként ez a rész nekem sokkal, de sokkal jobban tetszett. Egyrészt mert sokkal életszerűbb, nem mintha az előző rész nem az lett volna, de valahogy most jobban át tudtam érezni Marjane problémáit. Furcsa látni, hogy mennyire nem egyszerű megszokni egy teljesen más kultúrát, és mennyire el tud veszni benne az ember, főleg egy olyan kis emberi lénynek, aki akkor éli át a kamaszkort. Szóval röviden megfogalmazva nem lehetett egyszerű.

Nagyon klassz kis darab, teljesen beleszerettem ebbe a kis képregénybe (bő 192 oldalas) . Rettenetesen tanulságos és aki kezébe veszi biztos vagyok benne hogy nem tudja letenni. Hogy miért? Mert tele van életszerű helyzetekkel, ami mellet az olvasó nem tud csak úgy elsiklani.

Egyébként, ha még nem mondtam volna, ezt a művet igazán kötelezővé tehetnék az iskolában. Igaz, hogy nem egy szépirodalmi mű, de biztos vagyok benne, hogy a gyerekek élvezettel olvasnák és sokat tanulhatnának belőle.

Nah ennyi mára gyerekek! Tűnés olvasni. :)

Értékelés: 10/10***

0 megjegyzés: