2009. október 5., hétfő

C.J. Sansom: Kard által

A Kard által című regény főhőse Matthew Shardlake, aki legtöbbször ügyvédként dolgozik, kivéve azokban az esetekben amikor fontosabb ügyek elintézését bízzák rá. Matthew, Thomas Cromwell - VIII. Henrik minisztere - megbízásából kerül Scarnsea-be, ahol egy gyilkosság ügyet kell felderítenie. Persze a helyzet koránt sem ilyen egyszerű, hiszen az áldozat Cromwell előző megbízottja és mindemellett a tettes még a monostor templomát is meggyalázta, sőt, ellopja a szentereklyét is. Vajon mi motiválhatta a gyilkost? Hova tűnhetett a szentereklye és miért gyalázta meg a templomot?

A történet tele van feszültséggel, de valahogy nekem mégsem nyerte el a tetszésemet. Szeretem amikor egy krimi pörög, de Sansom könyve túl lassúnak, túl részletesnek tűnik és emiatt egyszerűen elveszett a varázsa, slusszpassz. Valószínűleg azért sem rajongtam érte, mert Sansom nagyobb hangsúlyt fektetett magára a történelmi részekre, mint magára a krimi szálra és azt hiszem én nem erre számítottam. Pedig meg van a regényben minden, ami egy igazán jó krimihez kell.

Annak ellenére, hogy nekem nem tetszett, mégis ajánlom azok figyelmébe akik szeretik a történelmi krimiket, mert biztos vagyok benne, hogy nekik kellemes perceket fog szerezni. De sajnos nekem ez most nem jött össze. :)

Értékelés: 10/3
Mások is olvassák:
Nima: ITT


0 megjegyzés: