2010. január 27., szerda

Felhívás: "A 10 legjobb magyar szerző"

Az előző bejegyzésemben olvashattátok Európa 10 legjobb szerzőjét, amiből mindjárt jött is a következő ötlet, hogy esetleg a TI segítségetekkel létrehozhatnánk Magyarország legjobb íróit is. A listát megjegyzésben kérném feltüntetni, amit én és Joeymano fogunk összesíteni és külön bejegyzésben fogjuk megjeleníteni az eredményt.

Kikötések:

- lehetőleg 10 írót jelöljetek meg, annál több ne legyen, mert azokat nem fogjuk beszámítani
- kizárólag olyan írókat kérünk, akinek jelent meg új könyve ebben az évtizedben
- a határidő: 2010. február 05 24:00.

Amennyiben tetszik az ötlet kérlek terjeszd az igét (pl.: saját blogon), hogy még több szavazat bejöhessen. Természetesen nem kötelező ez csak egy játék. :) Ha valakinek kérdése van az alábbi címen fel teheti: csanadik kukac gmail pont com!

A lista szerkesztője: Joeymano és szerény személyem. :D

12 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia! Szimpatikus kezdeményezés, úgyhogy hajrá:)
Vegyítem a szépirodalmat és a szórakoztatót. Remélem nem baj.

1. Darvasi László (Virágzabálók)
2. Dragomán György (A fehér király)
3. Varró Dániel (Túl a Maszat-hegyen)
4. Závada Pál (Idegen testünk)
5. Parti Nagy Lajos (Hősöm tere)
6. Kondor Vilmos (Budapest Noir)
7. Háy János (A gyerek)
8. Barnás Ferenc (A kilencedik)
9. Grecsó Krisztián (Isten hozott)
10. Nádas Péter (Párhuzamos történetek)

Herman Annamária írta...

Bár én nem olvasok elég kortárs magyart, ahhoz túlságosan is érdekelnek a külhoniak is, de akiket ki szeretnék emelni, azokra szavazok:

1.Kőrösi Zoltán
2.Háy János
3.Békés Pál
4.Vámos Miklós
5.Závada Pál
6.Tóth Krisztina
7.Bíró Kriszta

cseri írta...

1. Bartis Attila
2. Rakovszky Zsuzsa
3. Háy János
4. Bódis Kriszta
5. Grecsó Krisztián
6. Esterházy Péter
7. Békés Pál
8. Závada Pál
9. Spiró György
10. Tóth Krisztina
Könnyű dolgom volt, az 50-es listámat használtam - pont 10 magyar író volt rajta. :D

szeee írta...

szia!
Nincs 10 emberes listám, mert kevés kortárs irodalmat olvasok. De őket muszáj neveznem:
1. Bartis Attila
2. Grecsó Krisztián

Dün írta...

szerintem nem gyűlik össze tíz (micsoda lemaradást kell pótolnom kortárs magyar szerzők terén...), de azért:

Fodor Ákos
Bartis Attila
Krasznahorkai László
Petőcz András
Háy János
Bíró Kriszta
Görgey Etelka
Varró Dániel
Gaál Viktor

Tara Nima írta...

az én listám nagyon rövid lesz:
1.Kleinheincz Csilla
2.Jónás Zsolt
3.Gaál Viktor
4.Baráth Katalin
5.Lugosi Viktória

Christina alias Pöfivonat írta...

Köszönjük szépe az eddigi kommenteket! :) Nagyon szép lista lesz. :)

Unknown írta...

Úgy mindent összevetve négy nagy kedvencem van, ebben a sorrendben: Závada Pál (tőle minden tökéletes), Krasznahorkai László, Darvasi László és Bartis Attila. De, hogy meglegyen a tíz: Bodor Ádám, Kerékgyártó István, Parti Nagy Lajos, Grecsó Krisztián, Varró Dani és Egressy Zoltán.

Heloise írta...

Nekem se hiszem, hogy kijönne egy 10es lista, sőt még az 5ös is kérdéses, mivel nagyon kevés kortársat szeretek. De az én jelöltjeim a következők lennének:
Závada Pál
Hász Róbert
Krasznahorkai László
Varró Dániel

Joeymano írta...

Nekem sincs könnyű helyzetem, mert szinte csak klasszikus magyarokat olvastam, de ennyit sikerült összeszednem nekem is. :)

1.Bartis Attila
2.Méhes György
3.Gaál Viktor
4.Kern Ágnes
5.gróf Nádasdy Borbála
6.Bruckner Éva

Izolda írta...

Vámos Miklós
Tóth Krisztina
Nádasdy Ádám
Fodor Ákos

Névtelen írta...

Bár a határidőt túlléptem, utólagos engedelemmel hozzáírok egy nevet a listához: Bächer Iván.