2011. november 30., szerda

Benedek Elek: Szélike királykisasszony

"Volt Tündérország királyának egy gyönyörűséges szép leánya, akinél szebbet a világ nem látott, s aki olyan sebesen tudott szaladni, mint a szél. Nem is volt más az ő neve: Szélike királykisasszony.
Egyszer kihirdetteti a király az országban, még azon is túl, hogy annak adja leányát, aki a futásban elhagyja: de úgy próbáljon szerencsét akárki, hogy ha leányát el nem tudja hagyni, karóba kerül a feje.
Hiszen próbáltak szerencsét királyfik, hercegek, grófok, bárók s válogatott cigány legények, de karóba is került a feje valamennyinek…"


Szerintem nincs olyan ember, aki ne találkozott volna valamilyen úton-módon Benedek Elekkel, hiszen gyerekkorunk egyik meghatározó alakja a meséin keresztül. Mivel nekem is nagy kedvencem, ezért rettenetesen örültem mikor megláttam, hogy mit hozott nekem a posta.


A könyv kívül-belül igazi kincs. A borítót Zubay Sándor festménye díszíti ami szerintem mesésre sikeredett (ami végülis nem hátrány egye mesekönyv esetében :D ). Legalábbis nem csak én, de kislányunk is áhítattal gyönyörködött benne. Ahogy belelapoztam a könyvbe rájöttem, hogy nem csak a borító, de az oldalak szerkesztlse is kiváló. Minden sarokban díszes grafika található, illetve az oldalszámokat két hattyú fogja közre. Összegezve én is és kislányunk is meg voltunk elégedve. :)

De mi van a tartalommal? A gyűjteményben harminchat mese található, melyek között felfedeztünk olyat is, melyet már gyerekkorunkban hallottunk vagy olvastunk, de persze előfordult olyan is mellyel most találkoztunk először. Mindegyik történeten jól szórakoztunk az urammal, először is mert megtaláltuk benne a kedvenc meséinket, másodszor pedig az író stílusa az, ami emeli a mesék színvonalát.

Egyszerűen jó volt kicsit visszarepülni a gyerekkoromba. :)

Értékelés: 5/5

Mások is olvasták:

0 megjegyzés: