2010. március 14., vasárnap

Garay Zsuzsanna: Függőség

A történetben egy középkorú nő számítógép iránti szenvedélybetegségét ismerhetjük meg kazettáról kazettára. A felvételek az orvosa utasítása miatt keletkeznek, melynek célja, hogy a nő megismerje valódi önmagát. Ahogy haladunk egyre több kérdés merül fel, de mindig visszakanyarodunk a legfontosabb kérdéshez: Vajon sikerül -e egyszer megszabadulni ettől a rabságtól?

Az olvasó megint egy remek könyvet kap kézhez Garay Zsuzsanna tollából. Mindezek után elgondolkodom vajon merre tovább, mit fog az írónő nekünk legközelebb felmutatni. Annyira könnyen rávilágít az emberi dolgok problémáira, szinte már úgy érezhetjük mintha önvallomás lenne, pedig szó sincs erről. :) Azért is ennyire nagyszerűek ezek az írások, mert a való életet ábrázolják, hiszen ki tudja hány ember szaladgál az utcán, aki valamilyen szenvedélybetegséggel bír. Az is lehet hogy én is az vagyok, hiszen könyv nélkül ki sem mozdulok a lakásból. :)

Azt hiszem mindannyian ismerjük azokat az első perceket, amikor először ülünk le a gép elé. Emlékeztek mennyi titkot és újdonságot rejtett? Ám ha nem vagyunk elég óvatosak, és nem tudjuk leállítani magunkat időben, akkor akár rabjává is válhatunk.
A könyv pontosan erre világít rá nagyszerű stílusban.

A pszichológus rengeteg olyan kérdést tesz fel a nőnek, mely az olvasót is gondolkodásra készteti. Én is megpróbáltam magam beleélni egy hasonló szituációba, de én túl határozottnak és erősnek érzem magam ahhoz, hogy valami szenvedélybetegséget okozzon nekem (ha csak nem a könyvek :)). Viszont úgy vélem, hogy rengeteg akaraterő kell, hogy végig vigye valaki a gyógyulás folyamatát, mert nem lehet egyszerű beismerni saját magának, hogy ő igenis szenvedélybeteg. Sokan valójában azért betegek, mert depressziósak vagy egyéb más problémákkal küzdenek. Én mindig is optimista lelkületű voltam/vagyok, szerintem nincs olyan gond amit ne lehetne megoldani anélkül hogy dohányoznánk, drogoznánk vagy éppen hulla részegre innánk magunkat. De ez én vagyok, rajtam kívül még elég sokan élnek Magyarországon, akiknek viszont nehéz és rossz az életük.

A vége számunkra ugyan nyitott marad, mivel nem fogjuk megtudni, hogy a nő a gyógyulás útjára lépett-e, de bizakodunk hogy mindent megtett annak érdekében, hogy felépüljön.

A könyvért köszönet a Novum Pro kiadónak! :)

Értékelés: 10/10

Mások is olvasták:


0 megjegyzés: