2010. március 2., kedd

OFF: A notesz

A notesz, ami mindenhova elkísér és mindenhol velem van. A notesz ami nélkül nem tudok élni, mert minden olyan gondolat benne van, ami egy regény olvasása közben keletkezik.

Valamikor régen úgy döntöttem veszek magamnak egy könyves noteszt amibe jegyzetelhetek, mert többször is előfordult velem hogy elfelejtettem valami fontos mozzanatot, mondatot vagy gondolatot. És ekkor került hozzám ez:

Mióta beszereztem azóta függök tőle. :) Minden bejegyzést amit itt olvashattok, ebben a füzetben születik meg először, egyszóval igazi kincset ér. :)

Kérdésem pedig az, hogy ti hogy csináljátok? Jegyzeteltek valami füzetbe? Vagy összefirkáltok valami papírfecnit?

16 megjegyzés:

Joeymano írta...

Hah, egyszer majd nekem is lesz egy ilyenem... :) Addig is marad a jól bevált spirálfüzet. Nem minden könyvhöz készítek jegyzetet előre, mert általában egy szuszra kijönnek a posztjaim. Néha viszont igénylem, ha sokfelé ágazik a történet, vagy ha a könyv elején van vmi fontos motívum, amit hajlandó vok elfelejteni, mire a végére érek. És még akkor is jól jön, ha éppen semmi ötletem nincs az íráshoz, akkor összegyűjtöm a gondolatokat, és készakarva kinyögöm a füzet segítségével.

szeee írta...

á!
én nagy ritkán a blogba írok piszkozatot, hogy el ne felejtsek egy-két gondolatot, de amúgy én is együltőhelyemben írok bejegyzést.

Lobo írta...

Sokszor kísérletezgettem a könyvek melletti jegyzeteléssel, de nem mindig ment. Aztán a számítógép meg a blog elkényeztettek.
Ennek ellenére még mindig szemezgetek hasonló füzetekkel. Most éppen a Moleskine Passion sorozatába vagyok belezúgva. Nekik van könyves, filmes, zenés, receptes stb. füzetük
http://www.moleskine.com/catalogue/passions/

Christina alias Pöfivonat írta...

Joeymano: biztos vagyok benne, hogy egyszer neked is lesz ilyen füzeted. :) Csak ki kell várni. :D

Nekem valahogy könnyebb ha már valahova leírom a gondolataimat, mert hajlamos vagyok felejteni. Vagy ami sűrűben előfordul megálmodom a szöveget és így azonnal le kell jegyzetelnem különben később elfelejtem. :)

Szee: azzal én is próbálkoztam de az valahogy nekem nem jött össze. :S

Lobo: Ez klafa. :D És ezt nálunk is lehet kapni? Állati jól néznek ki. :D

HalfHumanHalfCoffee írta...

Én általában behajtom a lap sarkát (ha saját a könyv) vagy post it-t ragasztgatok a megfelelő helyekre. Ha oldalt, akkor egy mozzanat érdekes. Ha alul vagy felül lóg ki, akkor egy idézet :D
Ez néha kicsit bonyolult és akadnak gondjaim, ha a bejegyzés nem akar rögtön megszületni.

Christina alias Pöfivonat írta...

Dudus: nekem ez a rendszer túl bonyolult lenne. :D Szerintem lazán elfelejteném melyiket minek cetliztem be. :D:D Maradok a notesznél. :D

Csenga írta...

Ilyen könyves notesz nekem is kell!!!
van -rózsás-de csak könyvcímeket ,és szerzőket írok bele,meg a sok ismerős moly címét:-)
Én max cetlit teszek a könyvbe ,ha olyan részt találok olvasás közben amit idézni szeretnék,vagy valamiért fontos.A bejegyzéseket csuklóból írom:D szó szerint:D

PuPilla írta...

Noteszem nincsen, ha valami megjegyzendő, megblogolandó dolog van és is Dudushoz hasonlóan sarkokat hajtogatok alul vagy felül, attól függően, hogy melyik irányban van közelebb az a rész amire gondoltam.

Egyszer volt olyan, hogy jegyzetelgettem könyv mellett, ez a Harry Potter hatodik része volt, amikor az elejétől kezdve felírkáltam gyanús és/vagy érdekes mozzanatokat, amikről úgy gondoltam elsiklanék felettük, elfelejteném a végére. Meg persze reméltem, hogy kitalálom majd előre a dolgokat ez alapján, de persze nem nagyon ment. Viszont nemrég, talán egy-másfél éve megtaláltam, és jó volt nézegetni azokat a papírokat. :)

Tara Nima írta...

ha gépközelben vagyok, és van hozzá kedvem, akkor én általában csinálok egy piszkozatot a bejegyzésről, és aztán azt toldozom-foldozom, de ezt is csak akkor, ha tényleg olyan gondolatom van, amiről tudom, hogy egyébként kimenne a fejemből.
de legtöbbször ahogy kiolvastam, akkor írom meg, de néhány órán belül mindenképpen muszáj, mert aztán ha előveszem a következő könyvet, az előzőről írni már nem nagyon akarózik.
ezek a füzetek nagyon szépek, de nekem nem menne az ezekbe való írogatás, én ahhoz lusta vagyok. meg már csak azért is, mert ha olvasok, akkor szeretek elmerülni a könyvben, és nem szeretek közben ilyesmikkel vacakolni. ráadásul ez feltételez egyfajta rendszerességet, ami aztán rólam egyáltalán nem mondható el.

Herman Annamária írta...

Nekem is van jegyzetfüzetem, igaz nem ilyen csecse, és általában idézeteket írok bele a könyvekből. Többféle noteszom is van, van egy gyerekeknek való, meg egy saját.
A blogom előtt én is vezettem alternatív olvasónaplót, ma is gyönyörűség nézegetni, csak az utólag észrevett hibákon tudok teljesen kiakadni.
De a Lobo ajánlott könyv könyv csodás, jó lenne egy ilyet kisírni a családtól.

Lobo írta...

Molskine.hu-n még nem láttam, de Bookdepository-ról lehet rendelni. Nem olcsó ugyan, de itthon se kapnád meg kevesebbért. S legalább szállítási költség nincs. Én onnan vettem az idei naptáramat (szintén Moleskine, sznob-e vagyok :)

Christina alias Pöfivonat írta...

Nima: nekem sajnos muszáj valahova vezetnem a gondolataimat, mert a munkám teljes agyi kapacitást igényel. Így ha mondjuk a buszon olvasok és valami eszembe jut a könyvről azt délutánra elfelejtem, mert a munka elveszi az eszemet. :D Meg a rendszerességet is szeretem. :D

Annamarie: ha valami idézet megtetszik azt én már a molyra írom. De az oldalszámot meg a bekezdést is fel kell írnom, mert ha nem akkor már később nem találom mit is akartam beírni a molyra. :D

Christina alias Pöfivonat írta...

Lobo: nálunk az uram van beleszerelmesedve a molskine-be. Minden notesze az. :D Nem egy olcsó mulatság az biztos. :)

Almost Zed írta...

Én kezdetben egy-egy papírlapra jegyzeteltem olvasás közben, aztán nemrég beszereztem egy kis füzetet és abba jegyzem a fontosabb dolgokat, idézetek helyét az aktuális olvasmányból.

Christina alias Pöfivonat írta...

Almost Zed: ezek szerint te is a noteszosok táborába tartozol. :)

LC Cuisine írta...

Nagyon jó az ötlet:)
Én cimkézek (post-it flags) és néha arra írok rövid üzeneteket magamnak (pl. hangulatjeleket, vagy hogy kinek kellene felolvasni az adott részt). Van olyan könyvem, amiben hemzsegnek a piros (sárga/kék) kis zászlók..