2010. március 15., hétfő

Kulik Andrea: A Senki gyermeke

Rengeteg nehéz sorsú, rossz körülmények között tengődő gyermek él szerte a világon. Sokszor nehéz megtalálni a helyes utat, amely egy szebb és jobb világba vezeti el őket. Mondják a bölcsek, hogy minden emberi feladat közül a legnehezebb egy gyermek felnevelése, emberré nevelése. Mert minden, amit értük teszünk, kihat a későbbi életükre is. Hiszen övék a holnap, övék a jövő világa. De vajon minden gyermek megéli a holnapot, egy jobb és szebb világot? A több szálon futó fordulatos és lebilincselő történet középpontjában egy kislány áll, aki elvezeti az olvasót a lélek legmélyebb világába.

"Ha szeretetet adsz, akkor már benne vagy a másikban, benne élsz, a része vagy. Minél többet adsz magadból, annál több és jobb leszel. "

Nagyon nehéz olyan könyvről írni, amiben semmi hibát nem találsz. Hogyan adod át azokat érzéseket, gondolatokat amiket a regény olvasása közben éreztél? Sokkal könnyebb megfogalmazni a nemtetszésedet, mert meg tudod fogni, le tudod írni, de amikor egy tökéletes regény kerül a kezedbe akkor már bajban vagy. Én így vagyok most, igyekszem, próbálkozom leírni szavakkal azt az élményt amit átéltem, de nagyon nehéz.

Kulik Andrea regénye nem holmi lányregény, hanem a rideg valóság. Sokan nem szeretik az ehhez hasonló könyveket, mert félnek kinyitni a szemüket és meglátni a való világot. Inkább elzárkóznak, magukba bújnak, csak hogy ne kelljen szembe nézni vele, pedig néha kell, hogy meglássuk az élet rossz oldalát. Ez a könyv nem más, mint egy mélylélektani regény, ami megfogalmazza az emberi érzelmeket és érzéseket, különböző szereplőkön keresztül.

Hatása alá kerültem-e? Igen. Miért? Mert ez a regény túl igaz és túl valódi. Bevallom, én szeretem ha egy könyv heppienddel végződik és igyekeztem azt hinni, hogy ez is fog történni, de most, hogy már vége van, úgy gondolom hogy ez így volt jó. Igen, ennek ilyen befejezés kellett, hogy az ember felébredjen. És amikor becsukjuk a könyvet azon vesszük észre magunkat, hogy még mindig ezen elmélkedünk és közben felmerül egy rakat kérdés bennünk, mely így hangzana: vajon mi lett volna ha...?

"Az emberi lélek örök rejtély marad. Azt hisszük, sokszor gondoljuk, hogy sikerül választ kapnunk egy-egy miértre vagy hogyanra. De ez a legnagyobb talány, hogy magát az emberi lelket senki sem képes kiismerni. Minden történetnek van folytatása, holnapja. Amíg a szív dobog, addig mindig van folytatás."

Azt hiszem ezután a regény után kell már valami szerelmetes, túl sok volt ez már nekem.

U.I.: Remélem Kulik Andrea már írja a következő regényét, mert én biztos befizetek egyre. :)

A könyvért köszönet a Novum Pro kiadónak!

Értékelés: 10/10***

Mások is olvasták:


4 megjegyzés:

Andi írta...

Ez most akkor nekem való, nehéz, borzongatós, gondolkodós könyv, ami után ismét kételkedni fogok szülői mivoltomban?
azt hiszem kell nekem, köszi, hogy felhívtad a figyelmemet :-D

Christina alias Pöfivonat írta...

Abban az esetben ajánlom neked, ha már sikerült efelejtened a Szellemlányt meg ehhez hasonló könyveket, mert hajléktalan kislányról szól ez a történet. Egyébként pont ellenkező hatást fog elérni, inkább örüni fogsz a kis családodnak. :)

Unknown írta...

Nahát, asszem most már igazán el kell olvasnom vagy Garaynak, vagy Kuliknak a könyvét, mert teljesen felcsigáztál az ajánlóval! :))) Tök jó, hogy magyar könyvről ilyen jó véleményt olvashatok - olyantól, akinek hiszek:)! Hát igen, ezen a téren - az irodalmin - ott vagyunk a topon, sztem!

Christina alias Pöfivonat írta...

Mindenképpen érdemes elolvasni, nagyon megindító és remekül van megírva. :) Szerencsére egyre több magyar író könyve fordul meg a kezemben, melyek egytől egyig tehetségesek. :)